افتتاح و کلنگ زنی پروژه های برق منطقه ای خوزستان در دزفول

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های برق منطقه ای خوزستان در دزفول

با حضور استاندار خوزستان از 3 بی 132 کیلو ولت در پست دزفول بهره برداری و عملیات اجرایی فاز اول پست 132 کیلو ولت سردشت و خط 132 کیلو ولت دزفول- سردشت، آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان؛ مدیرعامل این شرکت روز دوشنبه (21 بهمن ماه) در آیین افتتاح افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها، گفت: درصد بارگیری از تاسیسات برق شهرستان دزفول بالای 50 درصد است که طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال های آینده به زیر 50 درصد و به رقم استاندارد نزدیک می شود.
محمود دشت بزرگ اظهار کرد: در 5 سال گذشته 8 پروژه برق انتقال و فوق توزیع با اعتبار 180 میلیارد تومان در دزفول به بهره برداری رسید که معادل 470 مگا ولت آمپر ظرفیت و 98 کیلومتر مدار به طول شبکه اضافه کرده است.
وی با بیان اینکه شش پروژه دیگر نیز در دست اجرا است؛ افزود: با پایان یافتن این پروژه ها که 450 میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری آنها است 850 مگا ولت آمپر و 150 کیلومتر مدار به ظرفیت شبکه برق دزفول اضافه می شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: شهرستان دزفول منطقه ای مستعد در زمینه صنعت و کشاورزی است و به تناسب آن برق نیز توسعه پیدا خواهد کرد تا نیازهای منطقه به انرژی الکتریسیته برطرف شود.
وی با اشاره به پروژه های افتتاح و کلنگ زنی شده، بیان کرد: احداث 3 بی 132 کیلو ولت در پست 400 کیلو ولت دزفول جهت اتصال به خط سردشت و لب سفید امروز افتتاح شده که اعتبار آن 114 میلیارد ریال بوده است.
دشت بزرگ تاکید کرد: منطقه سردشت نیز فاقد تاسیسات فوق توزیع برق بوده به همین دلیل فاز اول پست 132.33 کیلو ولت سردشت با ظرفیت 60 مگا ولت آمپر کلنگ زنی شده که فاز اول آن در تابستان پیش رو با 12 مگا ولت آمپر وارد مدار خواهد شد تا برق منطقه پایدار شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: برای برقداری این پست خط 132 کیلو ولت پست 400 دزفول – سردشت بطول 70 کیلومتر مدار 2 مداره اجرایی می شود.
دشت بزرگ ارزش سرمایه گذاری این دو پروژه پست و خط را 328 میلیارد ریال اعلام کرد.
استاندار خوزستان نیز در این آیین گفت: شمال خوزستان در بحث پایداری برق مشکلاتی داشته به همین دلیل پروژه های در بحث تولید، انتقال و توزیع در آن تعریف شده است.
غلامرضا شریعتی بیان کرد: افزایش تعداد پست ها و خطوط انتقال و فوق توزیع باعث افزایش ضریب پایداری و استاندارد شدن بارگیری از پست ها می شود.
وی با اینکه افزایش ظرفیت منصوبه باعث می شود قدرت مانور در شبکه بالا برود، تصریح کرد: صنعت برق استان به ویژه شرکت برق منطقه با یک برنامه ریزی مدون و کاربردی، در حال جبران عقب ماندگی های گذشته هستند و به سرعت در حال توسعه شبکه هستند.
استاندار خوزستان با تشکر از مدیرعامل و کارکنان شرکت برق منطقه ای خوزستان، افزود: بر راهی که در نوسازی و توسعه شبکه برق شروع شده تاکید می کنم تا این مسیر را با شتاب بیشتری ادامه دهند تا در سال های آینده صنعت برق خوزستان بر پیشانی برق کشور بنشیند.
شریعتی تاکید کرد: فاز اول پست سردشت در تابستان 99 وارد مدار می شود و اهالی سردشت از برقی مطمئن و پایدار برخوردار خواهند شد.
تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان یک شرکت در شهر زاهدان می باشد

      نظرات