مقصد جدید اجاره نشین‌های تهران

مقصد جدید اجاره نشین‌های تهران

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) www.BanaNews.irدر حال حاضر خریداران آن دسته از واحدهای مسکونی که قیمت دلخواه آنها بر اساس هر متر مربع، کمتر از یک میلیون تومان یا حداکثر همین قیمت است، می‌توانند در حومه تهران به دنبال چنین واحدهایی باشند. شنیده‌ها حاکی از این مساله است که اکثر متقاضیان مسکن در تهران که قدرت کافی حتی برای خرید یک واحد ۵۰ متری ندارند و از طرف دیگر از وام ۲۰ میلیون تومانی برخوردار هستند به بازار مسکن حومه تهران روی می‌آورند.

یکی از بنگاهداران فعال در شهرک اندیشه دراین باره به دنیای اقتصاد گفت: بازار معاملات ملکی در شهرک اندیشه اکثر مواقع با رونق مواجه است؛ چرا که همیشه خریداران در بازار حضور دارند و به نوعی تقاضا زیاد است و یکی از دلایل استقبال از خرید واحدهای مسکونی در شهرک‌های حومه غرب تهران، مربوط به وام‌های خرید مسکن (۱۸ میلیون تومان) است؛ زیرا این مبلغ وام در بازار مسکن تهران تاثیر بسزایی در قدرت خرید خریداران نخواهد داشت، اما در شهرهای حومه تهران، این مبلغ گاهی یک سوم یا نیمی‌ از هزینه خرید را تامین می‌کند.

وی در ادامه افزود: درصد چشمگیری از مشتریان، ساکنان قشر ضعیف در تهران هستند که قصد خرید یک واحد مسکونی یا ملکی را در اندیشه دارند و علت مهاجرت این افراد به حومه تهران از یک سو عدم قدرت کافی خرید و از سوی دیگر ناتوانی در پرداخت نرخ‌های اجاره است که برخی از مستاجران تهرانی را مجبور کرده تا با بودجه اندک خود و همچنین با کمک وام، واحدی را در این منطقه خریداری کنند.

ابراهیمی‌ در رابطه با وضعیت قیمت فروش و اجاره بهای واحدهای مسکونی در اندیشه اظهار کرد: سال گذشته نرخ رهن یک واحد ۴۰ متری ۸ میلیون تومان اعلام می‌شد که حال این مبلغ در برخی مناطق به ۱۰ میلیون تومان تبدیل شده است و در همین حال اکثر مالکان در اندیشه برخلاف مالکان در تهران، واحدهای خود را با شرایط رهن کامل به بازار عرضه می‌کنند تا قسمتی از مبلغ خرید را از این طریق تامین کنند.

این مشاور املاک درباره قیمت‌های پیشنهادی فروش تاکید کرد: قبل از سال جاری اگر قیمت هر متر آپارتمان نوساز در برخی از محله‌های با کیفیت شهرک اندیشه، متری ۹۰۰ هزار تومان بود حال با متری یک میلیون تومان معامله می‌شود و علت اصلی افزایش نرخ‌های فروش از قول فروشنده‌ها، افزایش قیمت مصالح و همچنین حجم زیاد تقاضا در بازار خرید است.

علاوه براین در منطقه فردیس، یکی از فعالان بازار مسکن  گفت: قیمت‌های پیشنهادی منصفانه در حومه تهران باعث شده تا اغلب مستاجران در تهران با هدف صاحبخانه شدن به بازار مسکن این مناطق مراجعه کنند.

وی همچنین تصریح کرد: قیمت فروش نسبت به ابتدای سال تغییر چشمگیری نداشته، اما مبلغ رهن یک واحد ۵۰ متری که ۵ میلیون تومان بود، حال از ۷ میلیون تومان تجاوز کرده است.

 

 

 

    نظرات