تکذیب احتمال قطع محله ای گاز در تبریز

تکذیب احتمال قطع محله ای گاز در تبریز

www.BanaNews.irمدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی، برنامه ریزی برای قطع محله ای گاز مشترکان تبریز را که شایعه آن با علامتگذاری های اخیر محلات مختلف این کلانشهر قوت گرفته بود، به شدت رد کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ولی الله دینی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کد گذاری های اخیر محلات تبریز توسط شرکت گاز آذربایجان شرقی برای تسهیل در شناسایی مشترکان و مکانیزه کردن تاسیسات گازرسانی این کلانشهر است و شایعه هایی در خصوص برنامه ریزی برای قطع محله ای گاز هرگز صحت ندارد.

وی اظهار داشت: کد گذاری محلات تبریز به منظور وارد کردن نقشه، شبکه و انشعابات مشترکان در سیستم نرم افزاری و نیز بسترسازی برای ارائه سرویس بهینه توسط شرکت گاز است و شایعاتی در خصوص برنامه ریزی برای قطع محله ای گاز تکذیب می شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این شرکت نمی تواند در برابر عدم پرداخت مطالباتش از سوی مشترکان، مبادرت به قطع محله ای گاز کند، افزود: شرکت گاز در صورت عدم پرداخت گازبها، به راحتی می تواند انشعاب مشترک خاطی را قطع کند.

وی از وصول ۷۰ تا ۷۵ درصد مطالبات بخش خانگی شرکت گاز آذربایجان شرقی خبر داد و اضافه کرد: این میزان آمار خوبی برای وصول مطالبات شرکت گاز در بخش خانگی است و باید از همکاری مشترکان در پرداخت قبوض قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی افزود: بخش صنعت این استان نیز با توجه به مرتفع شدن تدریجی مشکل گشایش خطوط اعتباری شان، اقدامات خوبی در راستای پرداخت قبوض گاز خود داشته اند که شرکت گاز در حال وصول بدهی این بخش است.

دینی در عین حال، بیشترین مشکل شرکت گاز در وصول مطالبات را در بخش سی ان جی (CNG ) خواند و گفت: عدم پرداخت مطالبات شرکت گاز توسط جایگاهداران سی ان جی تعجب آور است زیرا صاحبان جایگاه ها مبلغ گاز طبیعی فروخته شده را به صورت مستقیم از مردم دریافت می کنند و هیچ جایگاهداری نمی تواند بگوید که به خاطر نداشتن نقدینگی قادر به پرداخت مطالبات شرکت گاز نیست.

وی امتناع مشترکان بخش خانگی و صنعت از پرداخت مطالبات شرکت گاز را قابل پذیرش ولی عدم پرداخت این مطالبات از سوی جایگاهداران سی ان جی را غیرقابل قبول خواند و افزود: این جایگاه ها که مستقیما هزینه گاز را از مشتریان خود می گیرند باید صورتحسابشان را نیز در موعد مقرر پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه با کمک فرمانداران و اعضای کمیته وصول مطالبات شرکت گاز به ریاست معاون عمرانی استاندار، بیشتر مشکلات در این حوزه مرتفع شده و مطالبات گاز در حال وصول است.

به گفته این مقام مسئول، بیشترین مشکل در وصول مطالبات شرکت گاز از جایگاهداران سی ان جی آذربایجان شرقی مربوط به برخی اعتراض ها در همخوانی نداشتن رقم کنتورهای جایگاه با ارقام قرائت شده توسط ماموران شرکت گاز بود که پس از کنترل های متعدد این مساله منتفی شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی تصریح کرد: در حال حاضر گاز هیچ جایگاهی در این استان به علت بدهی قطع نیست ولی باید جایگاه داران به قانون تمکین داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

هم اکنون ۱۲۸ جایگاه سی ان جی فعال و ۱۶ جایگاه در حال بهره برداری در آذربایجان شرقی وجود دارد.

 

 

    نظرات