قرارداد طرح تفکیک از مبدا پسماند شهر اراک به  شرکت اکسون ویژن ابلاغ گر...

قرارداد طرح تفکیک از مبدا پسماند شهر اراک به شرکت اکسون ویژن ابلاغ گر...



به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، جلسه ابلاغ قرارداد طرح تفکیک از مبدا پسماند شهر اراک با شرکت اکسون ویژن با حضور مهندس شفیعی شهردار اراک، خسروی، معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری، اسفندانی سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، قناتی سرپرست سازمان مدیریت پسماند و بختیاری مدیر عامل شرکت اکسون ویژن برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شهردار اراک ضمن اشاره به تناژ پسماند جمع آوری شده در سطح شهر اراک بیان داشت: روزانه در شهر اراک در حدود ۳۰۰ تن پسماند تولید شده که با احتساب ۱۰۰ تن پسماند شهرهای مجاور به ۴۰۰ تن می رسد و اگر تنها ۱۰ درصد از این میزان تفکیک گردد در حدود ۳۰ الی ۴۰ تن پسماند کمتر دفن شده که میزان قابل توجهی می باشد.

مهندس شفیعی در ادامه افزود: با آموزش های همگانی و پیوسته می توان همچون کشورهای پیشرفته به نقطه ای رسید که بخش اعظم پسماند که همانا پسماند خشک می باشد در مبداء تفکیک شده و از پسماند تر آن نیز برای مواردی چون تولید کود بهره برد.

در ادامه جلسه اسفندانی سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری با اشاره به دستور شهردار جهت انجام این طرح در سطح شهر اراک، به مراحل طی شده جهت انعقاد این قرارداد اشاره و از برنامه های آتی این سازمان در راستای گسترش همکاری های بیشتر در سایر زمینه ها با شرکت اکسون ویژن صحبت نمود.

در ادامه جلسه قناتی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به بیان گزارشی کوتاه از فعالیت های صورت پذیرفته پرداخت و افزود:در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در منطقه کوی مسکن در حال انجام می باشد و تنها در روز اول ۲۴ نفر اقدام به نصب و استفاده از اپلیکیشن پاکزی نمودند.

وی افزود: در حال حاضر ۳ خودرو و ۱ دستگاه موتور سیکلت مشغول فعالیت هستند و در هفته آتی منطقه ۲ به صورت پایلوت مورد پوشش قرار گرفته و در آینده ای نزدیک تیز پوشش کل سطح شهر در برنامه این سازمان می باشد، که با توجه به استقبال شهروندان امیدواریم تعداد افراد مشارکت کننده تا بعد از نوروز به بالای ۱۰۰۰ نفر برسد.

در ادامه جلسه بختیاری مدیر عامل شرکت اکسون ویژن با ابراز خرسندی از اینکه پاکزی بعد از شهر اردبیل در اراک به عنوان دومین شهر مشغول فعالیت است گفت: ما در شهر اراک کار خود را به صورت آزمایشی از ۱۴ بهمن ماه آغاز نموده و بعد از عقد قرارداد و از اول اسفند ماه به صورت رسمی آغاز به فعالیت خواهیم نمود.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده طی این مدت و نیز مشارکت شهروندان بیان داشت: در روز اول اجرای این طرح و بدون تبلیغات محیطی و تنها با تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی درخواست ۱۰ پکیج و ۶ تخلیه از سمت شهروندان داشتیم که نکته قابل توجهی می باشد.

بختیاری افزود: شهروندان می توانند با شماره گیری ۳۸۰۳ به صورت مستقیم با پشتیبانی ما در تهران ارتباط برقرار نموده و نقطه نظرات خود را بیان نمایند.

در پایان این جلسه قرارداد طرح مذکور توسط شهردار کلانشهر اراک به شرکت اکسون ویژن ابلاغ گردید.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات