پیمان خواهرخواندگی شهرهای...

شهردار شهر جهانی یزد با بیان اینکه پیمان خواهرخواندگی بین شهرهای دنیا یک امر شناخته شده است، از پیمان خواهرخواندگی با شهر پوتی در کشور گرجستان خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی با سفر به کشور گرجستان و حضور در شهرداری پوتی، با گوچا کوردغلیا شهردار این شهر دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار شهر جهانی یزد در این نشست که احمد بادپا سرکنسول ایران در باتومی، الهه جورابی عضو شورای اسلامی شهر ، محمد  یارمند مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد نیز حضور داشتند، ضمن معرفي شهر يزد بعنوان اولين شهر ثبت تاريخی در ايران، ظرفيت های شهر يزد در بخش هاي مختلف گردشگری و صنعتي و معدنی را برشمرد.

وی با بیان اینکه پیمان خواهرخواندگی بین شهرهای دنیا یک امر شناخته شده است، گفت: شهر جهانی یزد نیز سعی کرده برای حفظ ارتباط جهانی خود اقداماتی انجام دهد.

عزیزی همچنین با بیان اینکه در این تفاهم نامه‌ زمینه‌هایی برای همکاری شهرها مشخص شده است، تاکید کرد: شهرها بنا بر نقاط مشترکی که دارند این انتخاب‌ را انجام می‌دهند، البته شهر پوتی از چند سال پیش با مراکز صنعتی و تجاری یزد در ارتباط بوده است.

شهردار یزد با اشاره به اهمیت بندری بودن شهر پوتی، تصریح کرد: این شهر از مهمترین بنادر ساحل شرقی دریای سیاه و یکی از ۳۰ بندر بزرگ و پیشرفته دنیا می باشد که تجار ایرانی برای رونق کسب و کار می‌توانند فعالیت خود را در آن شهر افزایش دهند.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهر پوتی از گذشته پایه ریزی و با وزارت کشور و وزارت امور خارجه هماهنگ شده است، افزود: این تفاهم‌ها با حضور و مسئولیت شهرداران انجام شد.

عزیزی افزود: جاذبه ها و مناطق تفریحی پوتی از جمله حومه آن، پتانسیل گردشگری بزرگی برای این شهر محسوب می شود که این امر باعث جذابیت آن برای گردشگران داخلی و خارجی شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهر پوتی در مسیر خط ارتباطی راه آهن گرجستان با ایران قرار دارد و این مزیت می‌تواند زمینه را تسهیل کند.

شهردار یزد همچنین در ادامه سفر به پوتی، از منطقه آزاد تجاری این شهر بازدید کرد و گفت: اين منطقه به مساحت ٣٥٠ هكتار در مجاورت بندر پوتي قرار دارد و زمينه مناسبی براي سرمايه گزاری فراهم كرده است.

عزیزی افزود: پوتی علیرغم اینکه جمعیت زیادی ندارد اما در حدود 400 سال قبل بر روی ویرانه های شهر باستانی فازیس متعلق به دوران یونانی ها بنا شده است و در حال حاضر دارای اهمیت تجاری و موقعیت استراتژیک می باشد.

گوچا کوردغلیا شهردار شهر پوتی نیز در این نشست ضمن معرفی پتانسیل های این شهر، گفت: شهر بندری پوتی با میزان صادرات ۵۳۰ هزار کانتینر و نیز طرح توسعه این بندر، آماده همکاری های دوجانبه می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات