ایران برنده مناقصه بیش از یک میلیارد دلاری ساخت مسکن در ونزوئلا

ایران برنده مناقصه بیش از یک میلیارد دلاری ساخت مسکن در ونزوئلا

www.BanaNews.irمدیرعامل شرکت کیسون (مجری ساخت واحدهای مسکونی در ونزوئلا) گفت: ایران برنده مناقصه جدید ساخت ۱۰هزار واحد مسکونی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار در ونزوئلا شد .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ' محمد رضا انصاری ' روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار است واحد های مسکونی مذکور طی مدت ۱۸ ماه در ونزوئلا ساخته شود .

وی یاد آور شد : کیسون پیش از این ۱۰ هزار واحد مسکونی را در ونزوئلا ظرف مدت سه سال احداث کرد که ۲۰ ماه از زمان شروع تحویل واحدها سپری شده و مدت هشت ماه نیز از تحویل قطعی آنها گذشته است .

مدیرعامل شرکت ایرانی مجری واحدهای مسکونی در ونزوئلا اضافه کرد: قرار داد جدید شامل ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در سه شهر این کشور می شود .

به گفته وی ،برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مذکور از روش 'بتن درجا ' بهره گیری می شود که همانند ساخت واحدهای مسکونی پیشین صورت خواهد گرفت .

مدیرعامل شرکت ساختمانی کیسون گفت: ایران سریع‌ترین شیوه ساخت مسکن در جهان را با سرمایه دولت ونزوئلا در این کشور در دوره ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی قبلی به مورد اجرا گذاشت .

وی افزود: اجرای ۱۰هزار واحد مسکونی با فناوری ۱۰۰درصد ایرانی طی دوره ۸۸- ۱۳۸۵ اجرا و تحویل شد و علاوه برآن تمامی شهرک ها درحال احداث به تاسیسات زیربنایی برق ، آب ، شبکه تصفیه خانه فاضلاب ،گاز و تلفن مجهز هستند که در قرار داد مربوطه قید نشده بود .

انصاری افزود: 'هوگو چاوز ' رئیس جمهوری ونزوئلا از عملکرد شرکت ایرانی در پروژه قبلی به دلیل ارایه خدماتی مانند ساخت دبیرستان ، درمانگاه ، بیمارستان ، مهدکودک ، ورزشگاه ،فروشگاه های متعدد ،سالن مشاغل گوناگون که خارج از چارچوب قرار داد ابراز رضایت کرده بود .

قرار داد ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی پیشین در ونزوئلا از قرار هر متر مربع ۳۴۹ دلار بود درحالی که چین و برزیل به ترتیب قیمت‌های ۵۲۰ و ۴۸۰ دلار را پیشنهاد داده بودند.

وی گفت :اجرای پروژه واحدهای مسکونی در ونزوئلا سبب شد تا علاوه بر تعلیم شش هزار نفر نیروی محلی ، پیامد اشتغال یک هزار نفر ایرانی را دربر داشت که نیمی از آنها در کشورمان وظیفه پشتیبانی را انجام می دادند .

انصاری افزود: ساخت واحدهای مسکونی در ونزوئلا سبب شد تا پنج هزار و ۴۰۰ تن کالای ساخته شده ایران به وسیله کشتی به این کشور حمل و درساخت و ساز پروژه مصرف شود و هشت شرکت مهندسی کشورمان در کنار دهها واحد تولیدی در این برنامه فعال شدند .

مدیرعامل شرکت ایرانی برنده مناقصه ساخت واحدهای مسکونی در ونزوئلا اظهار داشت: استفاده از سیستم 'بتن آرمه درجا 'موجب می شود که وزن آن در هر متر مربع حدود ۳۰۰ کیلوگرم کمتر از ساختمان تیرچه بلوک است و در عین حال مقاوم تر و سبک تر خواهد بود.

قرارداد ساخت واحد های مسکونی مذکور را 'ریکاردو مولینا' وزیر مسکن این کشور، نماینده شرکت ایرانی 'کیسون' و 'عبدالرضا مصری' سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس به امضا رساندند.

واحد های مسکونی مذکور در قالب ساختمان های چهار طبقه و آپارتمانهای دو و سه خوابه ساخته می شود ودر مجموع حدود ۴۵ هزار نفر را در استانهای 'کومونیوارس'، 'لس گوایوس' و 'یوکوتان' ونزوئلا در خود جای خواهد داد.

انصاری با بیان اینکه قرار داد ساخت واحد های مسکونی مذکور تنها مربوط به یکی از پنج گروه فنی ومهندسی کیسون می شود ، گفت : گروه های دیگر اکنون ظرفیت خالی برای اجرای پروژه های مربوط به سویل ،ساختمان ،سدسازی ، نفت وگاز ، آب وفاضلاب و قطار شهری دارند.

وی تاکید کرد : پروژه ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید در ونزوئلا طی رقابت با شرکتهایی از چین ، هند ، برزیل ، اروگوئه ، کوبا ، بلاروس ، روسیه و ترکیه کسب شد و نماینده ایران بهترین فناوری روز جهان در بخش ساخت مسکن را به کار می گیرد و با سرعت لازم ظرف ۱۸ ماه خانه ها را تحویل خواهد داد .

 

 

    نظرات