راه آهن گرگان - اینچه برون، آسیای میانه را به خلیج فارس متصل می کند

راه آهن گرگان - اینچه برون، آسیای میانه را به خلیج فارس متصل می کند

www.BanaNews.irاستاندار گلستان گفت: اجرای راه آهن گرگان -اینچه برون کشورهای آسیای میانه را به کشورهای حاشیه خلیج فارس و آبهای آزاد متصل می کند و استان گلستان پل ارتباطی این مسیر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'جواد قناعت' روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان با بیان اینکه راه آهن گرگان - اینچه برون یک پروژه ملی است، افزود: اجرای این طرح از سرعت بالا و قابل توجهی برخوردار و قرار است حدود ۶۰ کیلومتر آن در مدت ۱۴۰ روز اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه مطالعه و اجرای طرح به صورت همزمان درحال اجراست از دستگاه های اجرایی خواست برای تحقق سریعتر این پروژه همکاری تنگاتنگ و نزدیک با پیمانکار و معاونت عمرانی استانداری داشته باشند.

استاندار گلستان اضافه کرد: این پروژه یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه های استان و کشور است که با حضور شخص وزیر راه و شهرسازی، جلسات هفتگی درخصوص روند اجرای این پروژه برگزار می شود.

قناعت ادامه داد: این پروژه راه آهن همزمان در سه کشور قزاقستان ، ترکمنستان و ایران درحال اجراست.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا، استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب طرح الگوی کشت استان گفت: کلیات طرح الگوی کشت استان با ظرفیت ۹/۱ میلیارد متر مکعب آب برای ۳۱۶ هزار هکتاراز اراضی آبی استان به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسیده است.

قناعت اظهار داشت: جهاد کشاورزی استان مکلف است نسبت به تهیه برنامه عملیاتی با رویکرد اقتصادی در بخشهای مختلف از جمله اشتغال زایی و توسعه صنایع تبدیلی اقدام کند.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان مسئول پیگیری جهت مصوب نمودن طرح از وزارتخانه متبوع می باشد، گفت: همچنین این سازمان مکلف است قبل از اخذ مصوبه نهایی، طرح را به صورت پایلوت در یکی از شهرستانها اجرا کند.

 

 

    نظرات