پیام تبریک رییس شورای اسلامی شهر و شهردار ساری به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن

پیام تبریک رییس شورای اسلامی شهر و شهردار ساری به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی
مَن أَحَبَّ فاطِمَهَ ابنَتی فَهُوَ فِی الجَنَّهِ مَعی (پیامبر اکرم ص)

در بیستم‌ جمادی‌ الثانی‌، سرای‌ وحی‌ و نبوت‌ به‌ نور ستاره ای روشن شد که‌ روشنایی‌ وی تا روز قیامت‌ پرتو افکن و متجلی است، کوثر قرآن و گوهر خلقتی که به واسطه میلادش، شمیم عطر بهشت، آیه رحمت خداوندی و الگویی بی بدیل از عشق و ایمان جلوه گری می کند تا زمین و زمینیان به واسطه گوهر وجود او حقیقت لایزال الهی را دریابند.
زندگی آن حضرت مشحون است از اعتقاد راسخ، ایمان مستحکم و افکار و اندیشه های بلندی که خدمت به خلق و تلاش برای تحقق حیات طیبه، سرلوحه آن قرار دارد و از این رو، حضرت فاطمه (س) همواره الگوی بانوان ایرانی از جمله بانوان شهرمان بوده که ثمره زندگی و تربیت دینی آن ها فرزندانی هستند که شهر ساری با همت و تلاش آنان در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار گرفته است.
به راستی نامگذاری روز ولادت بانوی بی همتای عالم حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان روز مادر و روز زن، تقارنی است شایسته و در عین حال تأمل برانگیز، تقارنی که از یک سو ناظر به مقام رفیع مادران و زنان است و در یک نگاه نیز یادآور اهمیت و ضرورت توجه به آموزه های اخلاقی و منش فردی و اجتماعی آن بانوی اخلاق و جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در فرهنگ اسلامی است.
بدون تردید نقش سازنده‌ زنان ایرانی در تمام عرصه‌های توسعه علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بی بدیل و شایان تحسین است؛ از این رو باید کوشید تا با رفع موانع و کشف توانمندی‌های بانوان، نقش بی ‌بدیل آنان در عرصه های گوناگون اجتماعی و مدیریت کانون خانواده مورد توجه قرار گرفته و ارج نهاده شود.
اینجانبان سالروز میلاد خجسته بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و مقام والای زن را به تمامی مادران و بانوان شهرمان و همکاران ارجمند خصوصاً بانوانی که هم در سنگر خانه و خانواده و هم در محیط جامعه به خدمت مشغولند تبریک عرض می نماییم و سلامتی و بهروزی و آنان را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
علیجان شمشیربند                                                           عباس رجبی
رییس شورای اسلامی شهر ساری                                               شهردار ساری

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات