حجم بارش‌ اخیر برف کم‌سابقه بود/ همکاری مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان، شرط عبور از بحران

حجم بارش‌ اخیر برف کم‌سابقه بود/ همکاری مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان، شرط عبور از بحران

به گزارش شهریار، ایرج شهین‌باهر در گفتگو با بخش خبری ۲۳ شبکه سهند اظهار کرد: در روزهای اخیر حجم  بارش برف و برودت هوا در حدود ۲۰ سال گذشته بی سابقه بود و حتی در شرق تبریز ارتفاع برف به ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر می رسید و برودت هوا موجب می شود که بازگشایی معابر با مشکل مواجه شود.

او ادامه داد: نمک‌پاشی که شهرداری ها انجام می دهند، می دانیم که در دمای زیر ۹ درجه جوابگو نیست و به همین خاطر برای بازگشایی معابر قطعا به همیاری مردم نیازمندیم.

شهردار تبریز درباره محلول پاشی در سطح معابر شهر نیز تأکید کرد: محلول ترکیبی از نمک و دیگر مواد است که در دمای منفی ۹ درجه کارایی ندارد.

او افزود: باید قبول کنیم که در روزهای اخیر بحران اتفاق افتاده است و مردم و دیگر نهادها باید به کمک شهرداری بشتابند؛ همانطور که در دیگر بحران‌ها همه مردم و ادارات ورود می کنند، در این موضوع نیز بایستی شاید همیاری و همکاری نهادهای مختلف باشیم.

شهین باهر اولویت شهرداری در برف‌روبی را مسیرهای اصلی دانست و عنوان کرد:  اولویت ما در وهله اول، مسیرهای اصلی و سپس مسیرهای فرعی است و در ادامه تعدادی از کوچه‌های اصلی را مورد توجه قرار می دهیم اما  تمامی دستگاه‌ها و امکاناتی که شهرداری دارد، جوابگو نیست.

شهردار تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: هزار و ۸۰۰ کارگر و پاکبان ما  سه روز به صورت شبانه روز فعالیت کردند.

او یادآور شد: انتظار داریم مردم نیز پای کار باشند و هم اکنون خوشبختانه شاهد هستیم که شهروندان نیز در برف روبی کمک حال شهرداری هستند.

شهین باهر با اشاره به فعالیت تاکسی در روزهای برفی  نیز گفت: در بحث حمل نقل، رفت و آمد تاکسی ها سخت شده است و به تاکسیرانی ابلاغ کردیم تا کم کاری رخ ندهد و بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

او در پایان افزود: همانطور که هواشناسی پیش بینی کرده است در چند روز آینده بارش‌های مشابهی خواهیم داشت و من از مردم و دیگر نهادها می خواهم پای کار آمده و کمک کنند. البته اگر  نقصی هم درکارمان بوده باشد، از تمام شهروندان عزیز عذرخواهی می کنم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات