۲۵ شرکت بخش خصوصی به اجرای طرحهای توسعه گردشگری در سدهای کشور...

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ظهر امروز جمعه ۲۵ بهمن ماه در بازدید از نمایشگاه گردشگری تهران گفت: ۲۵ شرکت بخش خصوصی به اجرای طرحهای توسعه گردشگری در سدهای کشور اعلام آمادگی کرده اند.

مهندس قاسم تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در نشست خبری در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که مهندس مرادی، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و مهندس عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز حضور داشتند و وی را همراهی می کردند، در خصوص اقدامات انجام شده برای توسعه گردشگری در حوزه آب اظهار کرد: با آژانس های  گردشگری برای ایجاد تورهای آبی مذاکره گفتگو شده است و به نظر می‌رسد که مردم تمایل زیادی برای آشنایی با نحوه‌ی تامین آب آشامیدنی داشته باشند .

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این‌که در کشور ۱۸۲ سد ملی و بزرگ وجود دارد تصریح کرد: تاکنون به استفاده بهینه از فضا و مخازن سدها برای گردشگری توجه جدی نشده است و باید از این ظرفیت ها برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال و درآمد برای کشور استفاده نمود .

مهندس تقی‌زاده خامسی افزود: ایران به لحاظ آب و هوا و اقلیم در شرایطی قرار دارد که در تمام فصول سال می‌توان از سدهای آن استفاده کرد و در تمام  استان‌ها سدهایی وجود دارد که قابلیت گردشگری را دارند و تاکنون نیز ۲۵ شرکت خصوصی برای اجرای طرحهای گردشگری در سدها اعلام آمادگی کرده اند .

مهندس عباس جنگی مرنی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در بازدید از نمایشگاه گردشگری، به ظرفیتها و ویژگی های منحصر بفرد استان اردبیل و دامنه های سبلان اشاره کرد و تصریح نمود: استان اردبیل دارای چشمه های متعدد آبگرم و سرد معدنی و تالاب ها و سدهای مختلف در سطح  است و تلاش میشود با فعالیت کار گروه توسعه گردشگری پیرامون منابع آب و تاسیسات آبی و گنجینه آب استان اردبیل، زمینه رونق بیشتر کسب و کار و توسعه پایدار در استان فراهم شود .

گفتنی است شرکت آب منطقه ای اردبیل با دایر کردن غرفه ای در نمایشگاه گردشگری بین المللی تهران با ارائه پتانسیل های گردشگری آبی استان اردبیل حضور فعال دارد.

# هرهفته_الف_ب_ایران

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات