نشست با کشاورزان و بهره برداران روستاهای خدابنده در راستای طرح...

در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان و بهره برداران شهرستان خدابنده ،نشست صمیمی مدیر امور منابع آب شهرستان خدابنده و نماینده روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان با کشاورزان و بهره برداران روستای مزیدآباد،مجیدآباد،ارقین،خمارک و زرند در مسجد امیرالمومنین(ع) روستای مزیدآباد برگزارشد.

در ابتدای این جلسه توجیهی مهندس کریم خدایی، مدیر امور منابع آب ماهنشان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری  شورای اسلامی، بهره برداران و کشاورزان روستاهای مدعو در اجرای برنامه های امور منابع آب شهرستان خدابنده در حفاظت از منابع آبی، اظهارکرد: همکاری و تعامل موجود راهگشای بسیاری از مسائل خواهد شد و این موضوع بایستی در همه روستاهای تابعه شهرستان رونق بگیرد.

خدایی، با اشاره به اجرای طرح احیاءو تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در سطح شهرستان، افزود: این طرح اقدامی مهم در جهت حفاظت و صیانت از منابع  آبی است و اجرای آن اثرات مثبتی در روند صرفه جویی و مصرف بهینه آب خواهد داشت.

وی ابراز داشت؛ اهداف پیش بینی شده در طرح احیاءو تعادل بخشی با همکاری و هماهنگی کشاورزان و بهره برداران قابل دسترس بوده و امیدواریم با نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه آب در سطح جامعه ، در آینده شاهد مشکلاتی در حوزه آّب نباشیم.

نماینده روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان ، نسبت به کمبود منابع آب زیرزمینی منطقه سجاسرود به کشاورزان و بهره برداران هشدار داد و اظهار داشت:هدف از برگزاری این جلسه ارائه گزارشی واقع بینانه از وضعیت منابع آب زیرزمینی منطقه به کشاورزان و بهره برداران است تا از وضعیت بحرانی این منطقه آگاه شوند.

احمدعلی غلام آزاد افزود: اگر کشاورزان و بهره برداران تصمیم به تغییر الگوی گشت بگیرند و از کشت محصولات پرمصرف آبی و کم بازده اقتصادی مثل سیب زمینی جلوگیری کنند با رایزنی که با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان صورت گرفته می توانند از طریق اداره ترویج این اداره مشاوره دریافت نموده تا در خصوص کشت محصولی کم آب مصرف و مرغوب اقدام نمایند.

وی از مسئولین شهرستان خدابنده به خاطر اهتمام ورزیدن به حل معضل مصرف بی رویه منابع آب زیرزمینی در بخش سجاسرود تقدیر کرد.

در ادامه ی این نشست کشاورزان و بهره برداران روستاهای مزیدآباد،مجیدآباد،ارقین،خمارک و زرند با تقدیر از پیگیری ها و اقدامات امور منابع آب ماهنشان در زمینه ی حل مسائل و مشکلات موجود ، آمادگی خود را در جهت اجرای طرح احیاءو تعادل بخشی و همچنین همکاری در زمینه حل مشکلات در حوزه منابع آب اعلام نمودند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات