طرح آبرساني به شمال شهر بندرعباس افتتاح شد

طرح آبرساني به شمال شهر بندرعباس افتتاح شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مديرعامل آبفاي استان در تشریح جزئیات این طرح گفت: با افتتاح این طرح، شهر تازیان و ۴۴ روستای واقع در شمال شهر بندرعباس با جمعیتی بالغ‌بر ۱۰۲ هزار نفر از منابع آبي پایدار بهره‌مند مي‌شوند.
" امين قصمي" افزود: در اين طرح خط انتقال آب به‌طول 8.7 کیلومتر با لوله‌های فولادی به قطر ۶۰۰ میلی‌متر از میدان ورودی شهر بندرعباس تا ایستگاه پمپاژ چهچکور به روش EPC احداث شده است .
وي ادامه داد: همچنين احداث یک باب ایستگاه پمپاژ در "چهچکور" بندرعباس با ظرفیت ۴۵۰ لیتر در ثانیه و مخزن هزار مترمکعبی بتنی "شهرو" در قالب همين طرح افتتاح شد .
قصمی، اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۲۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایي این طرح از سال ۹۶ آغاز شد كه هم اكنون در هفته هفدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو مورد بهره‌برداری قرار گرفت .
وي افزود: تا پیش از این، مناطق واقع در شمال بندرعباس با چالش‌هایی در زمینه تامین آب مواجه بودند، اما طبق وعده‌ای که داده بودیم این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسيد .
مديرعامل آبفاي استان گفت: با ادامه اجراي اين طرح، صنایع واقع در شهرک صنعتی مناطق مذكور نیز از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند مي‌شوند که می‌تواند به رونق اقتصادی بیشتر استان بینجامد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات