مخزن داماهی ظرفیت مخازن بندرعباس را به 220 هزار متر مکعب خواهد...

وزیر نیرو گفت: مخزن 20 هزار متر مکعبی داماهی حجم مخازن آماده بندرعباس را به 220 هزار متر مکعب افزایش خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان، رضا اردکانیان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مخزن 20 هزار متر مکعبی داماهی اظهار کرد: پروژه‌های مهم و موثری در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در استان هرمزگان افتتاح شدند و بخش دوم آن نیز در آینده‌ای نزدیک که عمدتا در حوزه صنعت برق استان خواهد بود افتتاح خواهد شد.

وی میزان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های افتتاح شده در سفر خود به استان هرمزگان را 264 میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: میزان سرمایه‌گذاری پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیدند 264 میلیارد تومان بود. سد مخزنی سرنی در شهرستان میناب برای مصرف شرب و تغذیه سفره‌های و زیرزمینی از جمله این پروژه‌ها بود.

وزیر نیرو تشریح کرد: آبرسانی به تازیان و 44 روستا با جمعیت 102 هزار نفر از دیگر طرح‌هایی بود که افتتاح شد.

اردکانیان ابراز داشت: مخزن 20 هزار متر مکعبی داماهی حجم مخازن آماده بندرعباس را به 220 هزار متر مکعب افزایش خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: تا سال 1400 حدود 50 درصد به ظرفیت نصب شده برق استان هرمزگان افزوده خواهد شد و با تنوع بخشی به منابع آب شرب استان چه از طریق شیرین کردن آب دریا و چه از طریق جمع‌آوری آب‌های سطحی در وضعیتی هستیم که نگرانی‌ها برطرف شده است.

‌وزیر نیرو بیان داشت: یکی از مسائل مهم باقیمانده برای مرکز استان فاضلاب شهر بندرعباس است که جزو پروژه‌های مور توجه وزارت نیرو قرار دارد. اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است و تامین کردن امکانات مالی لازم برای سرعت دادن به پروژه جمع‌آوری فاضلاب بندرعباس از اهمیت بالایی برخوردار است.

اردکانیان گفت: پروژه در حال انجام فعلی که 26 میلیون متر مکعب پساب را تولید می‌کند و توسعه آن با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.وزارت نیرو با در اختیار قرار دادن بخشی از اموال غیر منقول خود این امکان را فراهم کند تا حجم قابل توجهی از پساب تصفیه شده را با مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد نوار سبز مطمعن برای بندرعباس در نظر بگیریم تا هم از پساب استفاده شود و هم به شرایط زیست محیطی بندرعباس کمک شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات