سد سرنی میناب با هزینه‌ای بالغ بر 87 میلیون‌دلار به بهره‌برداری...

همزمان با سفر دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو به استان هرمزگان، سد سرنی با سرمایه‌گذاری بیش از 87 میلیون دلار با حضور مقامات کشوری، استانی و منطقه‌ای افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان، دکتر هوشنگ ملایی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح پروژه سد سرنی که با حضور دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو برگزار شد، با بیان اینکه سد سرنی در 34 کیلومتری جنوب شرقی شهر میناب واقع شده است، ابراز داشت: رودخانه‌های سرنی از کوهای شمال شرقی حوضه آبریز سرچشمه می‌گیرد و به دریای عمان می‌ریزد.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از سد سرنی میناب سالانه 12 میلیون متر مکعب آب برای مصارف آشامیدنی مردم تامین خواهد شد.

رئیس هیات مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان بیان داشت: احداث سد سرنی علاوه بر تامین آب شرب مردم منطقه به حفظ تعادل سفره آب زیرزمینی و محیط زیست با تامین سالانه 4.3 میلیون متر مکعب آب کمک خواهد کرد.

ملایی تصریح کرد: پروژه عظیمی که ظهر امروز با حضور وزیر محترم نیرو افتتاح شد متشکل از سه بخش سد، خط انتقال آب و تصفیه‌خانه است که با اعتباری بالغ بر 87 میلیون دلار به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: سد افتتاح شده در این مگا پروژه از نوع خاکی و ارتفاع از پی آن 55 متر است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان هرمزگان با ذکر این نکته که طول تاج این سد 460 متر و عرض آن 12 متر است، اذعان کرد: برای احداث این سد 1.9 میلیون متر مکعب خاکریزی بدنه انجام شده است.

ملایی گفت: خط انتقال 38 کیلومتری این مگا پروژه، ظرفیت انتقال یک متر مکعب آب در هر ثانیه را از سد تا تصفیه‌خانه دارد.

وی با ذکر این نکته که قطر لوله‌های به کار رفته در خط انتقال هزار میلی‌متر است، ادامه داد: این خط انتقال توانایی انتقال سالانه 12 میلیون متر مکعب آب را دارد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات