حضور در عرصه‌های اجتماعی قدر و منزلت بانوان را افزایش داده است

حضور در عرصه‌های اجتماعی قدر و منزلت بانوان را افزایش داده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در آئین تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری و شورا با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) با قرائت سوره کوثر به شان نزول این سوره اشاره داشت و گفت: مفسران به اتفاق در شان و منزلت سوره کوثر چنین عنوان می‌دارند که چشمه جوشانی که قرآن از آن یاد کرده، حضرت فاطمه زهرا (س) است.
وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن از اعطای قدر و منزلت کوثر یاد کرده این را از برکت وجود فاطمه زهرا (س) دانست.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ولادت حضرت فاطمه(س) را مصداق ارزش نهادن خداوند به مقام زن دانست و بیان داشت: خداوند به پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) این بانوی گرانقدر را عطا کرد به همین دلیل هیچ چیز با ارز‌ش‌تر از نامگذاری این روز به نام زن نیست.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم قدر و منزلت شخصی را بشناسیم باید ببینیم در فرهنگ و رسوم آن ملت و جامعه نسبت به آن فرد چه نگاهی وجود دارد.
موسوی ادامه داد: در ذکر فضائل حضرت زهرا (س) همین بس که دو انسان ارزنده امام حسن (ع) و امام حسین(ع) از او به یادگار ماندند که پس از گذشت یکهزار و ۴۰۰سال همچنان به بزرگی و شایستگی از آنها یاد می‌شود.
وی به جایگاه حضرت زینب (س) نیز اشاره داشت و گفت: همه می‌دانند او همان کسی بود که حکومت یزید را رسوا و نقشه‌های آنها را برملا کرد.
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز  بر پیگیری تبدیل وضعیت کارکنان بانوی شهرداری تاکید کرد.
«سولماز دهقانی» با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن، افزود: مهم ترین مطالبه بانوان شهرداری که سال‌های گذشته نیز بر آن تاکید داشته‌اند تبدیل وضعیت آنهاست و انتظار می‌رود شهردار و مسئولان شهرداری به طور جد این موضوع را پیگیری کنند.
وی با اشاره به این مهم که بانوان ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اثرگذار هستند، تصریح کرد: این مساله نشانگر آن است که باید با مطالبه‌گری به حق و به‌جا فرصت حضور آنها را در جامعه تسهیل بخشیم.
دهقانی به مساله تامین امنیت روحی و روانی بانوان در محیط کار اشاره داشت و گفت: این موضوع بیش از هر چیز در پیشرفت شغلی آنان موثر است.
وی ادامه داد :آنچه بیش از هرچیز می‌تواند در افزایش کارکرد بانوان موثر باشد تضمین امنیت روانی آنها در محیط کار است.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان از بانوان حاضر در سالن درخواست کرد مطالبات خود را مطرح کرده و بی واسطه صدای خود را به گوش شهردار و مدیران شهری برسانند.
رئیس کمیسیون هوشمندترین شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بدون ارتقاء توانمندی و بازتعریف نقش زنان در جامعه، هیچ تحول توسعه آفرینی شکل نخواهد گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز با تبریک میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س)،«زن» را مصداق دو حرف اول کلمه «زندگی» دانست و افزود: زن آغازگر زندگی و حامل قدرت آفرینندگی است.
وی با نگاهی جامعه شناسانه علل تخریب منابع طبیعی کشور ،کمبود منابع آبی و بیماری ها را عدم آگاهی و بی توجهی زنان به سلامت خود و بی توجهی ما به سلامت زنان دانست.
وی تصریح کرد: اگر بد اخلاقی جامعه را فرسوده است، علتش فرسودگی زنان است چرا که پیچ تنظیم تعاملات اجتماعی، از احساسات تا عقلانیت، در دست زنان به عنوان کارگزاران اول و اصلی توسعه است.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز آغازگر بهبود شرایط را تحول در الگوهای فکری و رفتاری زنان دانست و بیان داشت: نقطه آغازین همه این‌ پیامدها، تحقق سلامت جسمی و روانی زنانی است که از نظر جسمی فرسوده و از نظر روانی آسیب دیده هستند.
وی ادامه داد: فارغ از مسایل کلان که نیازمند یک تحول فکری عمیق و بنیادین است هر حرکت اجتماعی موثری به شوق، انگیزه و انرژی فراوانی نیاز دارد و همه این ها مستلزم سلامت جسمی و روانی است.
او به بانوان حاضر توصیه کرد برای ایفای نقش اجتماعی و تاریخی خود از اصلاح الگوی سبک زندگی خود و تغییر پاردایم فکری شروع کنند و این شروع شادی و شادمانه زندگی کردن است.
رییس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز با تاکید بر این مهم که تئوری‌های امروز توسعه بر محور توانمندسازی زنان استوار شده است،تصریح کرد: مادر به عنوان معلم اول هر کودک، اصلی‌ترین سرمایه‌گذار توسعه در هر کشور است چرا که اگر سرمایه‌گذاری مادران بر روی کودکانشان درست، کافی و مناسب باشد، کودکانی تربیت خواهند شد که توسعه آفرین خواهند بود.
دودمان یادآور شد: اگر زنان در همه ابعاد جسمی، روحی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به سلامت و تعادل برسند، جامعه ما به سلامت، تعادل و توسعه به معنای فرآیند تحول آفرین فکری و رفتاری خواهد رسید.
وی تحول در «الگوی تحرک» و «الگوی تغذیه‌» را مدنظر قرار داد و گفت: تحرکِ اندک و عادات تغذیه‌ای نامناسب، زنان ما را وارد یک «چرخه استهلاک بیولوژیک» کرده است که از همان سنین جوانی بخش بزرگی از نیرو و نشاط آن‌ها را، با درگیری در انواع بیماری‌های زودهنگام جسمی و روحی، می‌ستاند.
وی به فعالیت نهادهای مدنی مربوط به زنان اشاره داشت و افزود: تشکل‌ها و احزاب سیاسی باید از هم‌اکنون برای تبدیل حرکت خود به یک نهضت مدنی و نه یک جنبش صِرف سیاسی تلاش کنند.
او تصریح کرد: زنان باید توانایی گفت‌و گو را بیاموزند و برای این مهم باید گفتمان قوی و دیالوگ معین داشته باشند تا با تکیه بر آن، آگاهی بخشی و توانمندسازی زنان در حوزه‌های مختلف را محقق نمایند.
وی درپایان مدیریت مردان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مردان اگر «توسعه خواه» هستند باید به فرایند توانمندسازی زنان کمک کنند چرا که توسعه بدون توانمندسازی زنان ممکن نیست.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات