سیّد عبدالرزاق موسوی: منزلت بانوان با حضور در عرصه‌های اجتماعی ارتقاء یافته است

سیّد عبدالرزاق موسوی: منزلت بانوان با حضور در عرصه‌های اجتماعی ارتقاء یافته است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «سیّد عبدالرزاق موسوی» در آئین تجلیل از بانوان شاغل در شهرداری و شورا با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) با قرائت سوره کوثر به شان نزول این سوره اشاره داشت و گفت: مفسران به اتفاق در شان و منزلت سوره کوثر چنین عنوان می‌دارند که چشمه جوشانی که قرآن از آن یاد کرده، حضرت فاطمه زهرا (س) است .

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن از اعطای قدر و منزلت کوثر یاد کرده این را از برکت وجود حضرت فاطمه (س) دانست .

او ولادت حضرت فاطمه (س) را مصداق ارزش نهادن خداوند به مقام زن دانست و افزود: خداوند به پیامبر(ص)، حضرت زهرا(س) این بانوی گرانقدر را عطا کرد به همین دلیل هیچ چیز با ارز‌ش‌تر از نامگذاری این روز به نام زن نیست .

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: اگر بخواهیم قدر و منزلت شخصی را بشناسیم باید ببینیم در فرهنگ و رسوم آن ملت و جامعه نسبت به آن فرد چه نگاهی وجود دارد .

موسوی ادامه داد: در ذکر فضائل حضرت زهرا (س) همین بس که دو انسان ارزنده، امام حسن (ع) و امام حسین(ع) از او به یادگار ماند که پس از گذشت یکهزار و ۴۰۰ سال همچنان به بزرگی و شایستگی از آنها یاد می‌شود .

وی به جایگاه حضرت زینب (س) این بانوی بزرگوار نیز اشاره داشت و گفت: همه می‌دانند او همان کسی بود که حکومت یزید را رسوا و نقشه‌های آنها را برملا کرد .


پایان خبر /

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات