تقدیر از طرح های کلان حوزه فناوری و اطلاعات شرکت های آب منطقه ای...

مدیرکل فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو گفت: مدیران و معاونان بخش فناوری و اطلاعات شرکت ها تا پایان خردادماه سال آینده طرح های کلانی که در حوزه فناوری انجام دادند را ارسال کنند تا طی یک همایش ضمن تقدیر از عملکرد آنها، دیگر شرکت ها نیز بتوانند از تجربیات موفق آنان استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، دهستانی در نشست منطقه ای فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت «رویکردها و اقدامات» که در سالن جلسات این شرکت با اشاره به محورهای حوزه فناوری اطلاعات در وزارت نیرو اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر ساختار غیرمتمرکز و پراکنده ای در شرکت های وزارت نیرو وجود دارد که در راستای رفع این مشکل چندین محور و برنامه تعیین شده است.

وی افزود: نقش و جایگاه فناوری اطلاعات در سیاست های کلان، توسعه و سرمایه گذاری در جذب و حفظ منابع انسانی، پایش آنلاین شاخص های شبکه، معماری سازمانی، امنیت اطلاعات، سیستم های اطلاعاتی یکپارچه و شبکه زیر ساخت اختصاصی از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو با اشاره به مبحث امنیت اطلاعات ادامه داد: کارکنان صنعت هنوز در حوزه های امنیت اطلاعات، فناوری اطلاعات و مدریت اطلاعات به صورت حرفه ای آموزش ندیده و به بلوغ کامل نرسیده اند.

وی گفت: در حالیکه صنعت آب و برق به عنوان بنیادی ترین و اصلی ترین صنعت زیرساختی کشور در زمینه امنیت اطلاعات دارای مخاطرات بالا و ریسک بسیار است.

دهستانی با بیان اینکه شرکت ها دارای سیستم های اطلاعاتی متنوع و جزیره ای هستند و سیستمی که بتواند به صورت مرکزی تحت قالب SDI یکپارچه و همسو با SDI ملی، صنعت را از جنبه اطلاعات مکانی و توصیفی مدیریت کند وجود ندارد، افزود: در این خصوص مشکلات متعددی ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: نبود شفافیت در میزان صحت داده های موجود، نبود وجود سیستم های اطلاعاتی با سطح بلوغ یکسان در واحدهای زیرمجموعه وزارت نیرو و مشکلات ناشی از نبود یکپارچگی سیستم های اطلاعاتی در داخل هر سازمان شامل افزونگی داده، مغایرت های اماری و غیره از جمله این مشکلات است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو خاطرنشان کرد: با وجود زیرساخت های مخابراتی گسترده در شبکه آب و برق (نظیر فیبر نوری اختصاصی برق)، بهره برداری مناسب برای ایجاد شبکه اختصاصی منطقه ای شرکت های تابعه و شبکه اختصاصی وزارت نیرو محقق نگردیده است.

وی ابراز کرد: این موضوع علاوه بر تاثیر در امنیت و کارایی سرویس های فناوری اطلاعات مانع اجرا و تحقق سیستم های اطلاعاتی و یکپارچه و بهره برداری از روش های رایانش ابری برای توزیع سرویس ها گردیده است.

دهستانی اضافه کرد: ایجاد بستر متمرکز سامانه هوش تجاری و داشبوردهای مدیریتی مبتنی بر مکان مطابق با تعریف شاخص های کلیدی و گزارش های مورد نیاز با دید مدیریت کلان شبکه از دیگر راهکارها و برنامه های حوزه فناوری اطلاعات می باشد.

وی با اشاره به مغفول ماندن طرح ها و پروژه های کلان حوزه فناوری و اطلاعات در پویش الف، ب، ایران اظهار کرد: مدیران و معاونان بخش فناوری و اطلاعات شرکتها تا پایان خردادماه سال آینده طرح های کلانی که در حوزه فناوری انجام دادند را ارسال کنند تا طی یک همایش ضمن تقدیر از عملکرد افراد و شرکتها، دیگر شرکت ها نیز بتوانند از تجربیات موفق آنان استفاده کنند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات