76 درصد کشاورزان و شهروندان خراسانی از عملکرد شرکت آب منطقه ای...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه مردم به عمل و نه سخنان مدیران و مسئولان توجه می کنند، گفت: خوشبختانه براساس نظرسنجی مردمی که انجام شده 76 درصد کشاورزان و شهروندان خراسانی از عملکرد این شرکت رضایت دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد علائی در نشست منطقه ای فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت «رویکردها و اقدامات» که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: متاسفانه رویکرد مدیران کشور ما در سطح کلان تنها طرح مسئله و مشکلات در حوزه صنعت آب بوده است درحالیکه باید رویکرد عملیاتی و رفع مسئله را سرلوحه کار خود قرار بدهند.

وی با بیان اینکه مسئله آب در خراسان رضوی با موضوع امنیت اجتماعی گره خورده است، افزود: این موضوع با استفاده از نیروی انتظامی و سر و صدا قابل حل نیست بلکه باید محترمانه با مردم و کشاورزان گفتگو کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: این شرکت خود را موظف کرد که نخست هرگونه آب فروشی و چاه غیر مجاز نداشته باشد و دوم برگزاری نشست های هفتگی با تشکل های کشاورزان برای رفع مسائل و مشکلات بود.

وی با اشاره به تصویب سند سازگاری با کم آبی عنوان کرد: براساس این سند تا سال 1405 کسری مخزن آب صفر خواهد شد و ناظر اجرای سند سازگاری باکم آبی نیز دانشگاه فردوسی و تشکل های کشاورزی هستند.

علائی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: 590 میلیارد مکعب آب از محل تفاوت پروانه جدید با پروانه اولیه در بخش کشاورزی اضافه برداشت می شود که با همکاری کشاورزها مقرر شد تا این بخش نیز اصلاح شود.

وی با تاکید بر کوچک شدن شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: یکی از اقداماتی که برای جلوگیری از فسادهای اداری در این شرکت انجام شد، اسکن تمام پرونده ها بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، مجهز شدن چاه ها به کنتور را ضروری دانست و اعلام کرد: از 16 هزار چاه در سطح استان در حال حاضر 13 هزار چاه مجهز به کنتور هستند، از این طریق کشاورزان می توانند نحوه مصرف خود را رصد و مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته 358 میلیون متر مکعب آب کمتر توسط کشاورزان برداشت شده است، اظهار کرد: همچنین توانستیم با همکاری کشاورزان 200 حلقه چاه غیرمجاز را پرو مسلوب المنفعه کنیم.

علائی با اشاره به اینکه مردم به عمل مسئولین و نه سخنان آنها توجه می کنند، ابراز کرد: خوشبختانه براساس نظر سنجی صورت گرفته در حال حاضر 76 درصد مردم و کشاورزان از عملکرد شرکت آب منطقه رضایت دارند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات