بی تفاوتی و نداشتن رفتار مسئولانه آفت رفتار اجتماعی در حوزه نظام...

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: یکی از آفت های رفتار اجتماعی در حوزه نظام اداری، بی تفاوتی و بی مسئولیتی افراد است، مدیران باید رویکرد مسئولانه و کارآمدتری را در حوزه فعالیت خود داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، سید حسن مهدوی فر در نشست منطقه ای فناوری اطلاعات و توسعه مدیریت «رویکردها و اقدامات» که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف کلان برگزاری این نشست نقش راهبری و نظارت عمومی شرکت مادر به لحاظ ساختاری و اساسنامه ای است که وظایف و تکالیف شرکت ها را تبیین و بیان کنیم تا آنها بدانند که چه اقداماتی را باید در چه زمانی انجام دهند.

وی با بیان اینکه ما باید نتایج مصوبات را پیگیری کنیم، افزود: حسابداری عملکرد نیز باید انجام شود که ما در پایان هر دوره بدانیم چه تعداد از مصوبات انجام و اجرا شده است، گزارش عملکرد هر شرکت به  صورت محرمانه برای دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری ارسال و در ارزیابی سالیانه امتیاز دهی ها انجام شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: تقویت فرهنگ پاسخگویی و شفافیت عملکردی در حوزه برنامه ریزی باید در دستور کار شرکت ها قرار بگیرد که در این نشست ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مجامع و جلسات عمومی ما مشکل دارد، گفت: اینکه هر کدام از معاونان و مدیران بخواهند در 20 دقیقه گزارش 200 روزه خود را ارائه کنند، غیر منطقی است، در حالیکه برای هر شرکت باید یک روز کاری تعیین شود تا مجمع بتواند خروج عملکرد مناسب داشته باشد.

مهدوی فر ابراز کرد: تعاملات سازنده و دو سویه باید بیشتر شود، به همین منظور دیگر در  جلسات مجمع عمومی شرکت نمی کنیم، طی ممیزی های عملکردی که ابتدای سال برای ارزیابی شرکت ها را انجام می دهیم، نظرات پیشنهادی خود را یادداشت و به مجمع ارائه می کنیم.

وی عنوان کرد: در بخش نقش های مدیریتی ما به دنبال این هستیم که وجود کار برنامه ای به معنای خاص و عام، نظارت و استفاده از فناوری در اقدام و عمل  مدیران برنامه ریزی  و فناوری اطلاعات وجود دارد یا خیر.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران ابراز کرد: توجه به مصوبات شورا توسط معاونان و مدیران برنامه ریزی نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از سال 93  تاکنون چالش ها و مشکلات شرکت ها را در حوزه فناوری و اطلاعات پالایش کردیم، عنوان کرد: باید مشخص شود که طی یکسال هر شرکت چه میزان به تحول اداری و استفاده از فناوری اطلاعات استفاده کرده است.

مهدوی فر با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت تاکید کرد: ما باید به توانمندی های حوزه کاری خود باور داشته باشیم و مشکلات و مسائل را رفع کنیم.

وی به اهمیت اعتماد عمومی اشاره کرد و گفت: نظرسنجی ها و ارزیابی ها باید به صورت دوره ای توسط شرکت های آب منطقه ای انجام شود، در غیر این صورت مشارکت مردمی و اعتماد عمومی را از دست می دهیم.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، توسعه مدیریت و تحول اداری شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه بین رضایتمندی مردم و کارکنان رابطه مستقیم وجود دارد، ابراز کرد: باید برای این موارد برنامه و طرح داشته باشیم تا سرمایه اجتماعی را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه بی تفاوتی و بی مسئولیتی یکی از آفات رفتار اجتماعی در نظام اداری است، تصریح کرد: به طور مثال اگر شما که امروز مسئول هستید، سد را نبندید، فردا سیلاب که آمد، همه را دچار مشکل و چالش می کند؛ بنابراین مدیران ما باید مسئولانه تر نسبت به حوزه فعالیت های خود را دنبال کنند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات