عوارض آلایندگی منبع درآمدی برای شهرداری‌ها شده است/ افزایش تولید گاز بزرگترین قدم صنعت نفت برای حفظ محیط زیست

بیژن زنگنه روز یکشنبه در بیست و یکمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز افزود: عوارض آلایندگی باید برای برطرف کردن آلاینده‌های زیست محیطی هزینه شود اما امروزه می‌بینیم که به منبع درآمدی برای شهرداری‌ها تبدیل شده و قدمی در راستای رفع آلایندگی برداشته نمی‌شود که باید این مساله جدی گرفته شود.


وی اظهارداشت: به طور کلی کار نفت با آلودگی همراه است، در مرحله استخراج، فرآوری، انتقال و مصرف به محیط‌زیست آسیب وارد می‌کند و co۲ تولید شده از این فرایند موجب تغییراتی در محیط زیست می‌شود.


وزیر نفت ادامه داد: یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان بودیم و بالاترین ذخایر نفت و گازی را داشتیم، در مقابل با انواع آلودگی‌ها نیز روبرو هستیم که در دولت تدبیر و امید اقدامات زیادی در راستای کاهش آلودگی‌ها صورت گرفته است.


وی به اقدامات وزارت نفت در سال‌های اخیر در جهت بهبود محیط زیست اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات تولید گاز به عنوان سوختی پاک است و تولید گاز با محوریت پارس جنوبی ۲.۴ برابر شده است.


زنگنه ادامه داد: تا چند سال پیش در عسلویه ۲۸۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شد که اکنون به ۶۷۰ میلیون متر مکعب در روز رسیده، این در حالی است که برای هر ۲۵ میلیون مترمکعب گاز بیش از ۳ میلیارد دلار هزینه می‌شود.


وی اظهارداشت: کار بسیار سنگینی است که به خوبی انجام شد و ما اکنون سومین تولید کننده گاز در دنیا هستیم و برنامه‌ریزی شده که تا اواخر سال ۱۳۹۹ تولید گاز در ایران به رقم هزار میلیون متر مکعب برسد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات