دانش‌آموزان متوسطه دوم پیام‌آور یادگیری مواجهه با سیلاب می‌شوند/ آغاز آموزش‌ «تمرین مواجهه با سیلاب در مدارس» از اسفند

دانش‌آموزان متوسطه دوم پیام‌آور یادگیری مواجهه با سیلاب می‌شوند/ آغاز آموزش‌ «تمرین مواجهه با سیلاب در مدارس» از اسفند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمود امانی طهرانی امروز دوشنبه در نشست خبری آموزش مواجهه با سیلاب اظهار داشت: سه سال است کتاب انسان و محیط زیست برای دانش آموزان تهیه شده است.



وی افزود: اولین فصل کتاب انسان و محیط زیست به آب مربوط می شود که باید به آن توجه کرد، مباحث مربوط به هوا، خاک، انرژی، تنوع زیستی، بازیافت و پسمانده نیز در فصول بعدی این کتاب پرداخته شده است.


مشاور علمی سازمان پژوهش با بیان اینکه کتاب انسان و محیط زیست مسئله محور است، خاطر نشان کرد: این کتاب به خصوص برای فصل مربوط به آب، به طور ویژه مورد حمایت سازمان منابع آب قرار گرفته که نسبت به موضوع اهتمام داشته اند.



امانی طهرانی ادامه داد: با کمک سازمان منابع آب، امکان برگزاری کارگاه های آموزشی بسیاری برای دانش آموزان و معلمان مهیا شد و تولید محتواهای مناسبی در این زمینه صورت گرفت.
وی افزود:‌ برای این کتاب در هر سال یک زمینه در نظر گرفته می شود که زمینه انتخاب شده امسال سیلاب عنوان شده است.


مشاور سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی یادآور شد: سازمان محیط زیست ایران در تامین محتوای کتاب انسان و محیط زیست و فیلم های آموزشی کمک های بسیاری کرده است.


امانی طهرانی به ایجاد یک وب سایت برای آموزش دانش آموزان اشاره کرد و گفت: درس هایی که در کتاب انسان و محیط زیست مورد پشتیبانی قرار گرفته و همچنین متون آموزشی مناسب و فیلم های مناسب در یک وب سایت قرار داده شده است.

مشاور سازمان پژوهش با اشاره به اینکه تمام دانش آموزان مقطع  یازدهم و معلمان این دوره مجریان تمرین مواجهه با سیلاب در مدارس هستند، گفت: شیوه نامه آموزشی مناسبی در این حوزه تهیه شده که در سطوح مختلف مورد توجه قرار گرفته است.


براساس برنامه ریزی انجام شده،  «تمرین مواجهه با سیلاب در مدارس» در دوره متوسطه دوم به ویژه پایه یازدهم از ۵ اسفند ماه در برخی مدارس کشور اجرایی می شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره آموزش موضوع  فرسایش خاک به دانش آموزان افزود: در این کتاب در دو بخش به موضوع فرسایش خاک پرداخته شده است، یکی از اعمال پیشگیری این است که انسان برای کاهش خسارات در این خصوص چه کارهایی انجام می دهد.

مشاور سازمان پژوهش بیان کرد: از اسفند سال گذشته کشور از حالت خشکی آزاردهنده درآمده است، اما باید میزان عمل آگاهانه ملی در این زمینه افزایش یابد. از این رو فعالیت عمومی در دوره متوسطه دوم آغاز شده تا تمرین مواجهه صحیح با سیلاب صورت گیرد.


این نشست به منظور تمرکز بر طرح گسترش سواد آبی با محوریت کتاب انسان و محیط زیست و برنامه ریزی برای اجرای " تمرین مواجهه صحیح با سیلاب در مدارس"  برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات