رونمايي از پهپاد زيست محيطي با حضور رييس سازمان حفاظت محيط زيست

رونمايي از پهپاد زيست محيطي با حضور رييس سازمان حفاظت محيط زيست



امروز در حاشيه بيست و يكمين همايش ملي واحدهاي صنعتي و خدماتي سبز، پهپاد زيست محيطي توسط عيسي كلانتري رييس سازمان محيط‌زيست رونمايي شد.

به گزارش «پارما» از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، محمد جعفري مدير عامل شركت دانش بنيان رايان نو در مراسم رونمايي اين پهپاد گفت: اين پهپاد عمود پرواز است كه توانايي 4 ساعت پرواز مداوم دارد، همچنين دوربين اسكن بر روي آن نصب شده و توانايي ارسال فيلم و عكس را به طور همزمان دارد.


وي افزود: دوربين RGV بر روي آن نصب شده كه قابليت تشخيص هر شيء كه چشم قادر به ديدن آن نيست را دارد. مثلا اگر حيواني پشت سنگي باشد اين دوربين توانايي ديدن آن را دارد.



جعفري با اشاره به اينكه مي‌توانيم پرنده را  در فاصله 100 متري رصد كنيم، گفت: اين پهپاد قادر به تصوير برداري از تمام سرزمين با اولويت محيط‌زيست است و قرار است براي اولين بار كرخه، هيرمند، بندرانزلي و ميانكاله توسط اين پهپاد رصد و پايش شود.



وي اظهارداشت: امروزه پايش محيط زيست با ابزارهاي قديمي قابل انجام نيست و نيازمند پايش با ابزارهاي نوين هستيم كه بر اين اساس سه محصول را براي سازمان حفاظت محيط‌زيست تهيه كرديم كه اين پهپاد در همين راستا تهيه شده است.


جعفري افزود: همچنين سامانه سنجش از راه دور را براي سازمان حفاظت محيط‌زيست تهيه كرديم كه با تمركز بر پايش تالاب‌ها و سواحل فعاليت مي‌كند و قادر است تمام تعارضات را پايش و در اختيار سازمان محيط زيست قرار دهد.



به گفته وي اين سامانه هر 16 روز گزارش‌هاي جمع شده را به سازمان حفاظت محيط‌زيست ارسال مي كند.



وي اضافه كرد: همچنين سامانه هوش مصنوعي را نيز به عنوان سومين محصول تهيه و در اختيار سازمان حفاظت محيط‌زيست قرار داديم كه قادر است هر مداخله‌اي كه با روش هاي معمولي قادر به تشخيص نيست را تشخيص دهد.


وي افزود:  با اين روش توانستيم كشت خشخاش در كرمانشاه و كردستان را مشخص كنيم و در اختيار نيروي انتظامي قرار دهيم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات