ایستگاه عملیات ویژه سازمان آتش نشانی در جنوب کشور بی نظیر است

ایستگاه عملیات ویژه سازمان آتش نشانی در جنوب کشور بی نظیر است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور افزود: ایستگاه عملیات ویژه آتش نشانی که در بولوار ماذون قشقایی واقع شده آمادگی انجام عملیات امداد و نجات در کوهستان، آتش سوزی های ناشی از مواد شیمیایی، غواصی و ... که مورد نیاز یک کلانشهر است را دارد.
وی با اشاره به خرید بالابر به ارتفاع ۵۶ متر به ارزش ۲۰ میلیارد تومان برای امداد و نجات در حوادث ساختمان های بلندمرتبه گفت: با نگاه ویژه مجموعه مدیریت شهری به سازمان آتش نشانی، روزهای خوبی از نظر تجهیز ایستگاه ها و خرید ماشین آلات برای این سازمان رقم می خورد.
شهردار شیراز نوید داد: در سال آینده دو ایستگاه آتش نشانی دیگر نیز در شهر شیراز افتتاح می شود و شاهد افزایش ایمنی این کلانشهر خواهیم بود.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: کلان شهر شیراز در حوزه تجهیز آتش نشانی و خدمات ایمنی قطب تخصصی جنوب کشور است.
ناصری افزود: افتتاح ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی و آغاز به کار تیم عملیات ویژه آتش نشانان گام موثری در افزایش توان تخصصی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز است.
وی با بیان اینکه جذب ۱۵۸ نیروی جدید به سازمان آتش نشانی چابکی و توانایی این سازمان را ارتقا می دهد، گفت: تلاش داریم در سال آینده دو ایستگاه آتش نشانی را به بهره برداری برسانیم.
محمدحسن پور معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی در زمینی به مساحت ۳۴۵۰ متر با هزینه دو میلیارد تومان احداث شده است و با مبلغ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیز شده است.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز در آیین بهره برداری از ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی و تیم عملیات ویژه گفت: تیم های عملیات ویژه برای اولین بار در جنوب کشور آغاز به کار میکند.
محمد هادی قانع افزود: در ایستگاه عملیات ویژه سازمان آتش نشانی تیم های ویژه ای با توانایی های امداد چاه، امدادکوهستان، غواصی و اطفاء حریق سنگین حضور دارند.
وی خرید و کابین بندی و تجهیز دو خودرو ولوو اطفاء حریق برای عملیات های سنگین امدادی و اطفایی، خرید تجهیزات HAZMAT و تشکیل تیم تخصصی برای اولین بار، خرید یکدستگاه خودرو ایسوزو و کابین بندی و تجهیز جهت عملیات‌های اطفا حریق و امدادونجات، تهیه دو دستگاه اتوبوس آرامش و تجهیز  برای عملیاتهای سنگین، خرید تجهیزات تخصصی کوهستان و تجهیزات انفرادی آتش نشانان را از جمله اقدامات برای تجهیز ایستگاه شماره ۳ آتش نشانی و تیم عملیات ویژه آتش نشانان برشمرد‌.
  • کلنگ پیاده راه بولوار احمدبن موسی (ع) به زمین زده شد
شهردار شیراز همچنین در مراسم کلنگ زنی پیاده راه سلامت بولوار احمد بن موسی (ع) نیز گفت: اجرای این پروژه موجب افزایش فضاهایی برای تعامل، پیاده روی، دوچرخه سواری و گذران اوقات فراغت شهروندان ساکن در بولوار احمدبن موسی (ع) و محله های همجوار می شود.
اسکندرپور خطاب به شهردار منطقه دو شیراز تاکید کرد: : ضروری است این پروژه را با کیفیت پروژه پیاده راه سلامت بولوار شهید چمران اجرا و بر نحوه انجام کار نظارت ویژه کنید.
وی با اشاره به لوله گذاری های انجام شده در سطح منطقه دو که به منظور کاهش آبگرفتگی معابر انجام شده، تصریح کرد: آبگرفتگی معابر هنگام رانندگی یکی از مشکلات بولوار محراب و مناطق اطراف آن بود که امسال برای رفع این مشکل شهرداری منطقه دو اقدام به ۳.۸ کیلومتر لوله گذاری کرده است. با اجرای این لوله گذاری بیش از ۷۰ درصد مشکل دفع آبهای سطحی منطقه محراب برطرف می شود.
ابراهیم صبوری نایب ریس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: ایجاد پیاده راه سلامت یکی از اقدامات شایسته شهرداری  است  که می تواند در پر کردن اوقات فراغت شهروندان ساکن در محدوده محراب و بولوار احمدبن موسی (ع) تاثیر گذار باشد.
شهردار منطقه دو شیراز که پیاده راه احمدبن موسی (ع) در این منطقه قرار دارد، در خصوص ویژگی های این پیاده راه گفت: هزینه اجرا و تملک این پروژه ۲۹ میلیارد ریال است.
بهرامی نژاد اضافه کرد: در این پیاده راه مسیر دوچرخه سواری، پیاده روی، محل نشیمن شهروندان، پیست اسکیت، آلاچیق و ... اجرا می شود.
وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز و کاربردی کردن فضای حاشیه بولوار از جمله اهداف احداث پروژه پیاده راه سلامت احمدبن موسی (ع) است، افزود: تلاش داریم این پروژه شهری که تاثیر بسیاری بر زندگی شهروندان ساکن در محدوده بولوار احمدبن موسی (ع) دارد را به سرعت اجرا کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات