اولین مهرواره بانوان برگزیده کهن شهر قزوین برگزار شد

اولین مهرواره بانوان برگزیده کهن شهر قزوین برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ جمالی پور استاندار قزوین گفت: امروز توانمندی بانوان بیش از پیش در حال بروز و ظهور و مشارکت اجتماعی آنان قابل تحسین است.

هدایت اله جمالی پور افزود:امروز در توسعه کشور، موضوع سرمایه انسانی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و در حوزه سرمایه انسانی نیز آنچه ملاک انتخاب قرار می گیرد، تخصص، تعهد و توانمندی است.

جمالی نژاد اضافه کرد: تخصص، تعهد و توانمندی، مسیر حرکت جامعه را نشان می دهد و اگر غیر از این سه اصل ملاک باشد، نمی توان به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کرد.

استاندار قزوین به بخشی از  دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه بانوان اشاره و بیان کرد: اگر به وضعیت بانوان دیروز و امروز نگاهی بیندازیم، در می یابیم‌ که در بس… بیشتر بخوانید

زرآبادی،نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: هفته گرامیداشت مقام زن فرصتی مغتنم برای ارزیابی جایگاه بانوان در جامعه است.

سیده حمیده زرآبادی با بیان این مطلب که در تئوری و قوانین و نصایح کمتر کشوری مانند ایران برای بانوان اهمیت و جایگاه اجتماعی قایل است، افزود:با وجود چنین قوانین و تئوری هایی در عرصه عمل در این زمینه دارای ضعف هستیم و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

زرآبادی با اشاره به این مطلب که جامعه به توانمندی های بانوان نیازمند است، افزود: اگر عدالت جنسیتی محقق شود، میان مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی بانوان تعادل برقرار می شود.

وی در خصوص مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص زنان گفت: تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی، کاهش ساعات کار زنان دارای فرزند زیر ۶ سال و همچنین دارای فرزند معلول از جمله این مصوبات است که البته اجرای آنها نيازمند حمایت های مجدانه است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نگرش مردسالارانه در جامعه، گفت: این نگرش زنان را ازحقوقشان محروم می کند  و موجب کند شدن مسیر حرکت جامعه به سمت توسعه و پیشرفت می شود.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات