مسیر دوچرخه سواری در شهرقزوین به 50کیلومتر رسید

مسیر دوچرخه سواری در شهرقزوین به 50کیلومتر رسید

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ زرآبادی پوربیان کرد: احداث مسیر دوچرخه براساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین انجام می شود تا زیر ساخت های لازم برای استفاده شهروندان علاقه‌مند به دوچرخه سواری در معابر شهر فراهم شود.

وی گفت: تا سال 97 حدود 40 کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر قزوین ایجاد شده بود که در سال جاری نیز 10 کیلومتر دیگر به این مسیر اضافه شد.

سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری قزوین احداث مسیر دوچرخه سواری با رویکرد حمل و نقل پاک و انسان محور را اولویت فعالیت های این معاونت خواند و افزود: طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین، در سال های آینده نیز مسیرهای جدید دوچرخه سواری در سطح شهر قزوین احداث خواهد شد.

زرآبادی پور به لحاظ توپوگرافی، قزوین را یکی از مناسب ترین شهرهای کشور برای دوچرخه سواری دانست و گفت: مدیریت شهری قزوین در تلاش است با ایجاد مسیرهای ایمن دوچرخه سواری درسال های اخیر، زمینه استفاده هرچه بیشتر شهروندان از دوچرخه در ترددهای درون شهری را فراهم کند که به تبع آن شاهد کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و رفع مشکلات ترافیکی معابر خواهیم بود.

وی افزود: در احداث مسیرهای جدید دوچرخه سواری، اولویت با مسیرهای مورد استقبال شهروندان خواهد بود و در هر مسیر که استقبال کم باشد، اقدام به حذف و جابجایی آن خواهیم کرد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات