جانمایی هزارپنل برای تبلیغات انتخاباتی در شهر کرمان نمایندگان ستادهای انتخاباتی صرفا باید از مکان های تعیین شده جهت تبلیغات استفاده کنند

رییس حوزه شهردار از جانمایی هزار پنل برای تبلیغات انتخاباتی در شهر کرمان خبرداد و گفت: از نامزدها و نمایندگان ستادهای انتخاباتی درخواست می کنم در جهت حفظ و صیانت از اموال عمومی و زیبایی شهر، صرفا از مکان های تعیین شده جهت تبلیغات استفاده کنند.

ایمان سیف الهی در گفت و گو با خبرنگار کرمان آنلاین با تاکید براین که نمایندگان ستادهای انتخاباتی به نوعی در حفظ زیبایی شهر سهیم هستند، افزود: ازاین افراد می خواهیم از  نصب تبلیغات در فضاهای غیرمجاز خودداری کنند زیرا شهرداری کرمان  با هماهنگی تیم نظارتی تبلیغات انتخاباتی  درصورت مشاهده تبلیغات غیرمجاز اقدامات قانونی مربوطه را اعمال خواهند کرد.

وی تصریح کرد: نصب تبلیغات در مکان های غیرمجاز علاوه بر خسارت به منظر شهری، هزینه های سنگینی را برای شهر و شهروندان دربردارد که باید با انجام تبلیغات در مکان های مجاز، از ایجاد هزینه های اضافی برای بیت المال جلوگیری شود.

سیف الهی  با اشاره به حدود هزار مکان در نظر گرفته شده برای تبلیغات ، از ساخت سازه های بتنی برای این منظور خبرداد و افزود: چندین داربست نیز به منظور نصب بنر در سطح شهر در فضاههایی دارای اهمیت مانند میادین ، چهارراهها ، سه راهها ، حاشیه بزرگراهها و ورودی  خیابان ها ، ایجاد شده تا تبلیغات روی این سازها انجام شود.

وی افزود: همچنین بربدنه تیرهای برق، جهت تبلیغات کارتون پلاست چسبانده شده که بعد از اتمام کار، کارتن پلاست به راحتی از تیر برق جدا شده  و به رنگ تیر برق  صدمه ای وارد نمی شود

سیف الهی از تشکیل کمیته ای به نام کمیته حقوقی در انتخابات خبرداد وخاطرنشان کرد: این کمیته متشکل شده از نماینده دادگستری ، فرمانداری ، نیروی انتظامی و نماینده شهرداری است که رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی انتخابات و همچنین امحاء و جمع آوری این تخلفات را  برعهده دارد.

مشاور شهردار و مدیر حوزه و امورشورای اسلامی شهر کرمان از فعال شدن سه اکیپ در پنج منطقه شهری شهر کرمان به منظور جمع آوری اقلام انتخاباتی غیر مجاز خبرداد و افزود: ، این اکیپها در سه شیف کاری صبح، ظهر و شب فعال است.

سیف الهی  تاکید کرد: هر کاندیدا مجاز است تا در هر منطقه یک ستاد بزند و در ساختمان آن ستاد می تواند با هر سایز و اندازه بنر نصب کند اما خارج از ساختمان ستاد وحتی در محدوده آن مجاز به نصب بنر نیست.

وی ادامه داد: در محدوده شهری  و در فضاههایی که شهرداری مشخص کرده اندازه بنر و پوستر تبلیغاتی، نباید از50 تا 70 سانت تجاوز کند  و بنر و پوستر بزرگتر ازاندازه تعیین شده، حق انتشار و نصب ندارد.

مشاور شهردار و مدیر حوزه و امورشورای اسلامی شهر کرمان خاطرنشان کرد : گاهی پیش می آید که  از روی نا آگاهی، نیروهای ستاد برروی  دیوار شهر، سازه های پل، کیوسک تلفن و در و دیوار مردم،  پوستر می چسبانند که سعی شده سریع جمع آوری شود

وی با تاکید براین که این فضاها نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است ولی قبول داریم که هنوز کمبود احساس می شود؛ تصریح کرد: در هرصورت  چسباندن پوسترهای تبلیغاتی بر دیوار مردم تخلف بوده و ضایع کردن حقوق مردم تلقی می شود

سیف الهی یاد آور شد : نیروهای شهرداری به دلیل اینکه چسباندن پوستر روی دیوارمرسوم نشود، سریع پاکسازی می کنند و هرچند امکان دارد به دلیل کمبود امکانات ومضاعف شدن کار کارگر تبلیغ مدتی باقی بماند، اما تاکید می کنم که شهرداری نسبت به هیچ نامزدی جهت گیری خاصی ندارد.

وی با اشاره به اینکه نصب پوستر در جاههای غیر مجاز نه تنها موجب برخورد با نامزد انتخاباتی شده  و موجب هدر رفت  هزینه می شود ؛ گفت: گاهی پیش می آید که افراد نا آگاهانه اقدام می کنند و جریمه ای که دستگاه قضا تعیین می کند متحمل نامزد انتخاباتی است .

سیف الهی ادامه داد: به منظور برگزاری با شکوه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین آماده سازی شهر در راستای اطلاع رسانی بهتر و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ؛ شهرداری با در نظر گرفتن مکان هایی مناسب، کلیه فضاسازی های لازم را انجام داده است.

حامد درخشان مسوول کمیته حقوقی انتخابات ورسیدگی به تخلفات تبلیغاتی  نیز دراین گفت وگو گفت : وضعیت شهر، نسبت به انتخابات چهار سال پیش که همزمان با انتخابات مجلس وخبرگان رهبری بود ، پاک تر وتمیز تر است

وی تاکید کرد: تا کنون با ستادهای تبلیغاتی  که خارج از عرف اقدام به تبلیغات کرده برخورد کرده ایم و تا کنون چند پیگیری قضایی داشتیم و دراین راستا با تعدادی از مسولان ستاد های تبلیغاتی نامزدها برخورد قضایی شده است.

درخشان ادامه داد: برخورد با کسانی که خارج از چارچوب تعیین شده تبلیغ کرده اند موجب شد تا تخلفات کاهش پیدا کند

وی با اشاره به این که جهت توجیه مسولان ستاد، از سوی ستاد انتخاباتی استان کلاس آموزشی برگزار شده است؛ افزود: علاوه برآن  به صورت چهره به چهره  در فرمانداری با این افراد صحبت کردیم  وقانون تبلیغ درانتخابات را در اختیارآنها  گذاشتیم.

مسوول کمیته حقوقی انتخابات ورسیدگی به تخلفات تبلیغاتی  گفت : شهرداری کرمان در این مدت، به خوبی عمل کرده است و با ستاد برگزاری انتخابات همکاری خوبی دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات