هنر و ورزش، عرصه‌های تاثیرگذار در کاهش خشونت بین  ...

هنر و ورزش، عرصه‌های تاثیرگذار در کاهش خشونت بین ...

هنر و ورزش، عرصه‌های تاثیرگذار در کاهش خشونت بین کودکان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا همت‌آبادی، جامعه‎‌شناس و پژوهشگر حوزه اجتماعی در نشست مشترکی که با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد و جمعی از مدیران سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که در این دوره شاهد شکل‌گیری گفتگو میان آموزش و پرورش و مدیریت شهری هستیم؛ اتفاق مبارکی است که نشان از دغدغه‌مندی دوطرف است.

همت‌آبادی با بیان اینکه برای کاهش خشونت در بین کودکان و نوجوانان و جوانان درگیر کردن آنها با حوزه های هنر و ورزش است، گفت: این فعالیت‌ها وقتی به شکل جمعی باشند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت و نتیجه مطلوب بهتر حاصل می‌شود.

وی افزود: آنچه تصمیم به اجرا می‌گیریم، باید کاری ماندگار برای تمامی ادوار باشد تا به جابجایی‌های مدیریتی دستخوش تغییر نشود.

این پژوهشگر اجتماعی و جامعه‌شناس با اشاره به نقش مدرسه در کاهش‌ آسیب‌ها، تصریح کرد: ساکنان محله باید احساس کند که مدرسه در خدمت آنهاست و مدرسه‌ای موفق بوده که بیشترین تعداد بچه‌ها را درگیر کار گروهی کرده است.

همت‌آبادی گفت: بعنوان یک طرح پایلوت مدیر مدرسه و شهردار منطقه یکی از مناطق میتوانند روی یک موضوع باهم به تفاوق برسند و طرحی را در مدرسه به شکل پایلوت اجرا کنند؛ بدون شک این طرح به مرور زمان در سایر مدارس نیز اجرایی خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات