40 درصد بودجه برای حمل و نقل و ترافیک

40 درصد بودجه برای حمل و نقل و ترافیک

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر،  #پورمحمدشریعتینیا نایب رئیس شورای اسلامی شهر عصر امروز در برنامه زنده رادیویی صدای شهر با اشاره به اینکه بودجه شهرداری اصفهان حدود ۶ هزار ملیلیارد تومان است اظهار داشت:  بودجه دو بال دارد یک بال درآمدی یک بال هزینه ای ، که این دو مکمل یکدیگر هستند. سال ۹۶ و در آغاز شورای پنجم میزان بودجه ۲۷۰۰ میلیارد تومان بود، سپس در سال بعد یعنی ۹۷ بودجه ده درصد افزایش یافت و به سه هزار میلیارد تومان رسید، در سال ۹۸ این عدد ۴۱۰۰ میلیارد تومان شد که تا این لحظه ۷۵ درصد آن محقق شده است و انتظار ما این است که بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد بودجه محقق شود.
وی ادامه داد:  از شش هزار میلیارد تومان، هزار میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت تامین می شود  که ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد توسط شهرداری پرداخت می شود، اوراق غیر منقول و عوارض بر پروانه نیز از دیگر منابع درآمدی است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه  از حدود ۶ هزار میلیارد تومان حدود ۲۵۰۰ میلیارد در زمینه حمل و نقل هزینه می شود  و مترو بیشترین هزینه را دارد و دارای اهمیت بالایی است، عنوان داست: بیش از ۴۰ درصد بودجه برای حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شده است . حدود ۹۰۰ میلیارد در بحث خدمات شهری مصرف می شود. زیباسازی و پاکسازی از نمونه خدمات شهری محسوب می شوند. حدود ۶۰۰ میلیارد در زمینه سرمایه گذاری هزینه می شود. همچنین ۴۱۲ میلیارد تومان  که ۸ درصد بودجه است برای مباحث فرهنگی مصرف می شود.
وی افزود: کارشناسان معتقد اند هرچه قدر درصد عمرانی بودجه بیشتر باشد کیفیت بهتری دارد، ۷۱ درصد بودجه عمرانی است و فقط ۲۹ درصد آن جاری است.
شریعتی نیا با عنوان این مطلب که از سالی که پروژه سالن  اجلاس سران شروع شد قرار بود که ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری هزینه کند، این پروژه به گردن شهرداری انداخته شده است، اظهار داشت:  تاکنون دولت ها کمکی به این پروژه نکرده اند و شهرداری بودجه آن را سال به سال تامین می کند ولی با این تفاسیر سالن اجلاس برای دهه فجر سال آینده آماده است،  هرچند شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان پیگیری های خوبی از دولت داشته اند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر یکی از مشکلات در شهر اصفهان را تعلق گرفتن یک لاین از خیابان های شهر به پارک خودروهای مغازه داران دانست و افزود: ما باید تلاش کنیم که حمل و نقل عمومی توسعه یابد. مترو هر روز بیش از روز دیگر مورد استقبال است، خطوط BRT نیز مانند مترو با کمترین زمان طی شده به مقصد می رسند. BRTهای سطح شهر قطعاً مورد نظر شهروندان خواهد بود و مطمئن باشید هر خیابانی که BRT داشته باشد توسعه بیشتری نیز خواهد یافت چون سرعت حمل و نقل در آن خیابان افزایش می یابد.
وی در ادامه افزود:  بودجه سال ۹۹ بر روی عوارض بسته نشده است بلکه این بودجه بر روی مباحثی چون ارزش افزوده و کارهایی که می تواند ارزش افزوده ایجاد کند بسته شده است چراکه  ارزش های افزوده موجب افزایش کیفیت می شود. این افزایش بودجه فشاری بر مردم ایجاد نمی کند و بر اساس خدماتی است که قرار است به شهروندان ارایه شود.
وی  با اشاره به اینکه در طی ۲۴ ساعت شهرداری اصفهان ۱۰۰۰ تا۱۲۰۰ تن زباله جمع آوری می کند و ما نمی توانیم برآورد کنیم که یک فرد چه میزان زباله تولید می کند خاطر نشان کرد: یکی از پارامترهای بودجه ای امسال کمک به سازمان ها است که ۲۱۲ میلیارد تومان شهرداری کمک می کند، یکی اتوبوسرانی و دیگری آتش نشانی است.
وی ادامه داد: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی کنار گذاشته بودیم که به دلیل تحریم ها اتوبوسی نبود ولی در حال قرار داد ۱۰۰ اتوبوس بسته شده است. در حال حاضر  ۲۹۰ اتوبوس در شهر اصفهان به دلیل تحریم ها خوابیده است .
شریعتی نیا خاطرنشان کرد:  در حال حاضر میدان امام حسین برای سال نو آماده خواهد شد و میدان درواز  دولت(امام حسین) همیشگی را خواهیم داشت
وی با اشاره به اینکه میدان امام علی و جهان نما دو پروژه مانده بر دست مدیریت شهری بوده که تمام نشده است، افزود: در بحث جهان نما بخش خصوصی فراخوان شده است و امیدواریم با کمک بخش خصوصی بخش های باقی مانده مثل هتل و رستوران تکمیل شود.
وی افزود:  پل های عابر پیاده در مراکز تجمع جمعیت باید مکانیزه باشد، اما در دیگر مکان های شهری که تردد کمتری دارد پل های عابر پیاده عادی خواهد بود.
وی در ادامه گفت:  در سال جاری ۷۸ پروژه بالای ۱۰۰ میلیارد تومانی کار شده است  برای مثال  ۱۱۰۰ میلیارد برای مترو مصرف شده همچنین  رینگ چهارم ترافیکی، نمایشگاه بین المللی و مجموعه پل های شهید سلیمانی از دیگر پروژه های فعال هستند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات