کلاس‌های آموزشی هنر در فرهنگسراها برگزار می‌شود/  ...

کلاس‌های آموزشی هنر در فرهنگسراها برگزار می‌شود/ ...

کلاس‌های آموزشی هنر در فرهنگسراها برگزار می‌شود


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی در ادامه سه شنبه های فرهنگی و عصرانه با هنر، به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، با «مهتاب مغنی» هنرمند صنایع دستی و بانوی کارآفرین استان دیدار و از آثار هنری وی بازدید کرد.

این هنرمند مشهدی، بیش از 17 سال است که کلاس‌های آموزشی رایگان ویژه خانم‌‎های خانه‌دار و دختران برگزار می‌کند.

اصولی در حاشیه این بازدید گفت: مشاهده بانوانی که در کنار کارهای روزمره خانگی و خانه‌داری، در حوزه کارآفرینی نقش‌آفرینی می‌کنند، بسیار خوشحال‌کننده و مایه افتخار است.

وی با بیان اینکه اغلب بانوان در انجام کارهای مختلف حساسیت بیشتری نسبت به آقایان دارند، افزود: زنان کارآفرین بخش عمده‌ای از زندگی خود را وقف کار می‌کنند، بدون اینکه خللی در نقش مادر و همسری آنها ایجاد شود، بسیار سخت‌کوش هستند و پشتکار آنان مثال زدنی اسـت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس تصریح کرد: بسیار خرسندیم که در روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی با یکی از بانوان توانمند و عاشق این سرزمین دیدار داشتم؛ بانویی که وقت و هنر خود را وقف دیگران کرده تا داشته‌های خود را به آنها بیاموزد و قدمی در مسیر توانمندسازیشان بردارد.

اصولی همچنین افزود: یکی از مشکلات امروز هنرمندان ما در حوزه صنایع دستی نبود مکان و بستر مناسبی برای عرضه محصولات و تولیداتشان است؛ فرهنگسراها، ظرفیت خوبی برای جبران این نقیصه محسوب می‌شوند و میتوانند مکانی برای عرضه محصولات و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی باشند.

وی گفت: البته این طرح در برخی از فرهنگسراهای سطح شهر اجرایی شده که سعی داریم آن را گسترده‌تر کنیم و بازه‌های زمانی برگزاری آنها از استمرار داشته باشد.

عیادت از «علی آزادنیا» پیشکسوت تئاتر مشهدی که چندی پیش در حین اجرای نمایش، دچار عارضه قلبی و سکته شد، دیگر برنامه امروز رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد بود.

اصولی در این دیدار با تاکید بر لزوم توجه ویژه به هنرمندان، بویژه پیشکسوتان این عرصه، اظهارکرد: صاحبان تجربه در عرصه هنر و سایر حوزه‌ها، سرمایه‌های ارزشمند و گران‌سنگی هستند که پاسداشت و خدمت به آنها را وظیفه خود می‌دانیم.

وی با آرزوی صحت و سلامتی برای استاد آزادنیا، گفت: شورای پنجم و مدیریت شهری خود را خادم هنرمندان مشهدی می‌داند؛ هنرمندانی که نقش بسزایی در ارتقاء حس تعلق خاطر شهروندان به شهر دارند و فعالیت‌های آنها را ارج می‌نهیم.

اصولی در پایان گفت: مشهدمقدس و خراسان بزرگ خاستگاه هنرمندان بسیاری در رشته های مختلف بوده ولی متاسفانه این سرمایه‌ها به دلیل کم‌توجهی و نبود امکانات و زیرساخت‌های لازم زادگاه خود را ترک کرده‌اند؛ رسالت ما حفظ این ارزش‌هاست و بعنوان یکی از راهبردهای اصلی خود در حوزه هنری شهر به جد دنبال می‌کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات