تمرين مواجهه صحيح با سيلاب در مدارس كشور

تمرين مواجهه صحيح با سيلاب در مدارس كشور

رييس مركز آموزش و تربيت محيط بان سازمان حفاظت محيط زيست گفت: با انتقال آگاهي از سوي دانش‌آموزان به خانواده‌ها ميزان خسارت حوادث كاهش مي‌يابد.

به گزارش «پارما" از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، آرش يوسفي رييس مركز آموزش و تربيت محيط بان سازمان حفاظت محيط زيست روز دوشنبه در نشست خبري تمرين مواجهه صحيح با سيلاب در مدارس با بيان اينكه سازمان محيط زيست از دو ديدگاه در كنار موضوع تمرين مواجهه صحيح با سيلاب قرار گرفته است، گفت: اول اينكه به اين مساله در سازمان محيط زيست رسيده‌ايم كه براي اينكه بتوانيم وضع محيط زيست كشور را بهبود ببخشيم، عمده‌ترين كاري كه لازم است انجام شود در حوزه فرهنگ‌سازي و آموزش است.


براي اين كار بايد توان و ظرفيت‌هاي كشور را صرف نظام آموزشي كشور كرد. تجلي اين مساله در كتاب انسان و محيط زيست شكل گرفت كه در دو سال گذشته تدوين شد و اكنون در نظام آموزشي ما ارائه مي‌شود.


يوسفي ادامه داد: تمام تمركز جدي خود را در محيط زيست بر مساله آموزش و فرهنگ‌سازي انجام خواهيم داد و با همكاري ساير دستگاه‌ها براي تثبيت كتاب مذكور تلاش خواهيم كرد. تلاش مي‌كنيم بحث تمرين مواجهه با سيلاب كه به درستي شكل گرفته است را با توجه به حوادث ناگوار يكسال گذشته كه در آستانه يكسالگي سيل استان‌هاي گلستان، لرستان و خوزستان هستيم، در مدارس داشته باشيم.


رييس مركز آموزش و تربيت محيط بان سازمان حفاظت محيط زيست افزود: با آموزش دانش آموزان خود بتوانيم آگاهي رساني را هم به خانواده‌ها انتقال دهيم و انشالا شاهد خسارات كمتري باشيم چون اين حوادث را نمي‌شود انكار كرد.


وي در ادامه با اشاره به بُعد دوم توجه سازمان محيط زيست در موضوع مواجهه صحيح با سيلاب در مدارس گفت: موضوع تغييرات اقليمي و تاثيرات آن در شرايط اقتصادي، اجتماعي كشور را نمي‌توان انكار كرد.


تغيير الگوهاي بارشي، وقوع سيلاب‌ها و آتش‌سوزي‌هاي متعددي كه داريم از نشانه‌هاي تغيير اقليم است و نمي‌توان آن را انكار كرد. پس سازمان محيط زيست يكي از سياست‌هايي كه به طور جدي دنبال مي‌كند بحث مديريت تغييرات اقليمي و همراستا شدن با نگاه جهاني به موضوع تغييرات اقليمي است. بستر مناسبي با اين برنامه آگاهي بخشي شكل گرفته است كه بتوانيم توجه همگان را به موضوع تغييرات اقليمي و تبعاتي كه براي ما دارد را پررنگ كنيم.


يوسفي تصريح كرد: ما بايد براي تغييرات اقليمي آگاهي داشته باشيم. تمام دنيا هم رويكرد آگاهي‌بخشي را در پيش گرفته‌اند پس لازم است ما و سياست‌گذاران و مسئولان نيز موضوع تغييرات اقليمي را مورد توجه قرار دهند و به دنبال اين هستيم كه با آموزش دانش‌آموزان و آينده‌سازان كشور اين بحث را مورد توجه قرار دهيم تا ضمن آگاهي‌رساني به دانش‌آموزان و خانواده، متوجه شوند كه با پديده سيلاب چگونه مواجه شوند و خسارات را به حداقل برسانند.


رييس مركز آموزش و تربيت محيط بان سازمان حفاظت محيط زيست گفت: هدف ما اين است كه جامعه دانش‌آموزي و معلمان ما خطر سيلاب را جدي بگيرد و اطلاعات و آگاهي لازم را به آنها انتقال دهيم.


گفتني است، تمرين مواجهه صحيح با سيلاب در مدارس 5 اسفندماه در مدارس كشور برگزار مي شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات