کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها با حضور معاون سازمان محیط زیست برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،  مسعود تجریشی امروز در چهل و سومین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهرها با اشاره به مصرف سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها در فصل زمستان اظهار کرد: ما در فصل سرما دو اضطرار داریم اول این‌که چگونه مردم راحت از سرما عبور کنند و دیگر این‌که اجازه ندهیم آلودگی به مرز اضطرار برسد.

وی ادامه داد: به لحاظ فنی در ارتباط با این موضوع راهکار وجود دارد ولی زمانی که به بحث هماهنگی می‌رسیم دستگاه‌های متولی مسئولیت را گردن دیگری می‌اندازند.

معاون محیط زیست انسانی با بیان اینکه مصرف انرژی ایرانی‌ها در سال آینده به اندازه اتحادیه اروپا خواهد بودافزود: ما باید این موضوع را در نظر بگیریم که با توجه به کمبودها و تحریم  کشور به اندازه اتحادیه اروپا انرژی مصرف می‌کند اما نکته‌ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که راهکارهای ما برای سال آینده می‌بایست در قالب اقتصاد مقاومتی باشد. در این راستا باید نقش مردم در کاهش مصرف در نظر گرفته شود.

تجریشی با اشاره به این مطلب که میزان مصرف انرژی در سال آینده ۸ درصد افزایش خواهد یافت، گفت: باید در کارگروه‌ها روش‌های فنی و راهکارهای مدیریتی برای عبور از شرایط اضطراری در نظر گرفته شده و این موضوع برای طرح در کارگروه زیربنایی دولت فرستاده شود.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات