اخذ مالیات ارزش افزوده کفن و دفن اموات باعث نارضایتی خانواده متوفی  ...

اخذ مالیات ارزش افزوده کفن و دفن اموات باعث نارضایتی خانواده متوفی ...

اخذ مالیات ارزش افزوده کفن و دفن اموات باعث نارضایتی خانواده متوفی است

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری مشهد گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، پرداخت مالیات ارزش افزوده بر کفن و دفن اموات باعث نارضایتی خانواده متوفی خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدوی دامغانی در بیست و پنجمین مجمع عمومی سالانه آرامستان های کشور که به میزبانی سازمان بهشت زهرا(س) در تهران برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم تدوین سند آسیب شناسی آرامستان ها گفت: بهبود وضعیت معیشت و رفاه کارکنان آرامستان های کشور با توجه به سختی کارشان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به خلاء های قانونی در امور آرامستان ها گفت: هرگونه جابه جایی متوفی می بایست پس از صدور گواهی فوت انجام پذیرد اما بخشی از جابه جایی اموات در خارج از ساعات اداری و قبل از صدور گواهی فوت انجام می پذیرد و از طرفی اعلام عدم امکان جابه جایی متوفی به بستگان باعث ایجاد نارضایتی و مشکلات برای بستگان خواهد شد و این روند می تواند زمینه ساز بروز برخی جرائم احتمالی شود.
مهدوی دامغانی اضافه کرد: در شرایط اقتصادی و در کنار پرداخت هزینه های کفن و دفن، مالیات ارزش افزوده نیز از همراهان اموات اخذ و به سازمان امور مالیاتی پرداخت می گردد که این امر باعث ایجاد هزینه مضاعف برای خانواده متوفی و ایجاد نارضایتی در شهروندان خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات