آسانسورهای VVVF  و کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق

آسانسورهای VVVF و کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق

استفاده و جایگزینی تابلو فرمان‌های آسانسور از نوع VVVF http://www.bananews.ir/به جای تابلو فرمان‌های قدیمی دو سرعته مصرف برق آسانسورها را ۴۰ درصد کاهش خواهد داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی محمد منصوری - رییس سابق سندیکای صنایع آسانسور و پله‌برقی ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان مطلب بالا افزود: در حال حاضر به طور تقریبی حدود ۳۵۰ هزار دستگاه آسانسور در سراسر کشور در حال استفاده است.

وی با بیان این‌که از این تعداد حدود ۲۵۰ هزار دستگاه از آسانسورها با سیستم قدیمی و منسوخ دو سرعته فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ هزار دستگاه آسانسور نیز از سیستم نوین VVVF برخوردار بوده و مصرف برق آن‌ها در مقایسه با آسانسورهای دو سرعته، ۴۰ درصد پایین‌تر است.

وی ادامه داد: آسانسورهای مجهز به تابلو فرمان‌های VVVF علاوه بر کاهش مصرف برق، موجب حرکت نرم و بدون لرزش آسانسور می‌شوند.

وی افزود: ‌اما در مقابل در آسانسورهای دو سرعته، آمپر برق مصرفی هنگام استارت به شدت بالا بوده و ضمن افزایش مصرف برق و ایجاد تکانه در هنگام حرکت آسانسور، موجب آسیب به شبکه برق سراسری می‌شود.

منصوری تصریح کرد: در حال حاضر اداره برق استان خراسان رضوی استفاده از آسانسور با سیستم تابلو برق VVVF را اجباری کرده است که برای کاهش مصرف برق این حرکت باید به تمام کشور تسری یابد.

به گفته وی، تغییر سیستم تابلو فرمان حدود ۲۵۰ هزار دستگاه‌آسانسور در حال استفاده از دو سرعته به VVVF، تاثیر زیادی در کاهش مصرف برق در کشور خواهد داشت.

 

 

    نظرات