خبرنگاران و دریافت مسکن مهر

خبرنگاران و دریافت مسکن مهر

http://www.bananews.ir/تخصیص وام مسکن به خبرنگاران داستانی یک ساله است که با تأکید مجدد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این موضوع در مراسم تجلیل از طلایه‌داران عرصه خبر، رنگ و بویی تازه به خود گرفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، دقیقا یک سال گذشته و مصادف با چنین روزهایی بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی تلویزیونی اعطای وام ۳۰ میلیون تومانی به خبرنگاران را وعده داد اما چندی نگذشت که این موضوع به فراموشی سپرده شد و تنها وی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در حاشیه مراسم‌های متعدد عنوان می‌کرد که این موضوع در دست بررسی است.

این قول وزیر ارشاد که به نوعی در حافظه کوتاه‌مدت خبرنگاران قرار گرفته بود و رفته رفته به فراموشی سپرده شد، دوباره امسال هم‌زمان با روز خبرنگار با وعده جدید وام ۳۰ میلیون تومانی وزیر ارشاد به پنج هزار نفر، قول‌های گذشته یادآوری شد.

تنها تفاوتی که در اظهارات امسال با سال گذشته به چشم می‌خورد، این بود که ظاهرا با افزودن ۳ هزار نفر دیگر به رقم سال گذشته، آمار خبرنگاران را به ۵ هزار نفر رساندند؛ هرچند که امسال دور از ذهن نیست این وعده به هدیه ۳۰۰ هزار تومانی رییس جمهوری و بن کارت ۵۰ هزار تومانی ارشاد ختم شود اما قضاوت پیش از اتفاق جایز نیست.

اما اگر مروری بر سخنان وزیر ارشاد در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار امسال داشته باشیم که اظهار کرد "کارهای این امر انجام شده و به‌زودی این تسهیلات اعطا می‌شود و تصور نمی‌کنم که تعداد متقاضیان این تسهیلات بیش از تعداد تعیین شده باشد و اگر افراد دیگری نیز باشند در سال‌های بعد در دستور کار قرار خواهد گرفت" درمی‌یابیم که این وعده از آن وعده‌ها نیست.

معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد هم به خبرنگار ایسنا گفت: دستورالعمل اجرایی پرداخت این وام به متقاضیان واجد شرایط به زودی ابلاغ می‌شود که این موضوع نیازمند برگزاری جلسات و دستورالعمل‌هایی بین بخش‌های دیگر همچون بانک مرکزی، وزارت مسکن و دفتر رییس جمهوری دارد.

وی عنوان کرد: معیارها و اولویت‌سنجی‌های معرفی و پرداخت وام به متقاضیان به سرعت در حال انجام است و بعید می‌دانم در فاز اولی که ۵ هزار نفر در سال اول تعریف شده‌، واجد شرایط به این تعداد وجود داشته باشد.

البته نباید فراموش کرد که چندی پیش نیز خبری مبنی بر واگذاری واحدهای اضافی ساخته شده مسکن مهر به خبرنگاران به گوش رسید و اگر مبنا را بر صحت این خبر بگذاریم احتمال آن می‌رود که اگر مجددا خبری از وام‌های ۳۰ میلیون تومانی نشود، حداقل مسکن مهر به برخی خبرنگاران واگذار شود.

در هر حال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته است:‌ وام ۳۰ میلیونی برای ساخت مسکن به خبرنگارانی داده می‌شود که مشخصات و فعالیت‌هایشان را در سامانه بانک اطلاعاتی درج کرده باشند.

به گفته سیدمحمد حسینی این وام تا سقف ۵ هزار نفر ارائه خواهد شد که شرایط و جزئیات آن بعدا اعلام می‌شود ولی هر فردی که خبرنگار باشد، می‌تواند از این وام استفاده کند.

 

    نظرات