وزارت راه و شهرسازی و جلوگیری از امضا فروشی مهندسان

وزارت راه و شهرسازی و جلوگیری از امضا فروشی مهندسان

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با اقدامات بسیار خوبی که در بافت فرسوده انجام می‌شود، گفت: بازسازی بافت‌های فرسوده رضایت‌بخش است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا که بازسازی به صورت انبوه توسط دولت یا بخش خصوصی بهتر است یا به صورت تک پلاک توسط مردم؟ تصریح کرد: بیش از یک دهه است که دولت وارد عرصه‌ی ساخت‌وساز نمی‌شود، اما این که ساخت‌وسازها به صورت انبوه انجام شود، منطقی ، ضروری و الزامی است.

رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با اشاره به این‌که صنعتی‌سازی مستلزم تخصص و رتبه است، ادامه داد: سازندگان در ساخت و ساز به روش صنعتی دارای صلاحیت و تجربه هستند و کمترین سازنده‌ای است که بدون تخصص وارد این عرصه شود. بنابراین هر چه صنعتی‌سازی بیشتر رشد یابد، دست افراد بی‌تجربه و غیرمسوول در عرصه‌ی ساخت‌وساز قطع می‌شود.

فاطمی‌عقدا افزود: ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند، دارای پروانه ساخت و نظارت نظام مهندسی هستند و حداقل‌های لازم را در طراحی و اجرا رعایت می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان درباره مساله امضا‌فروشی مهندسان گفت: نظام مهندسی به طور جدی روی این مساله نظارت دارد، شده و از گذشته هم از این مسئله جلوگیری می‌کرده و اکنون جدی‌تر است. بنابراین امیدواریم هرگز در جامعه‌ی مهندسی شاهد چنین مسائلی نباشیم.

 

 

    نظرات