کارشناسان مسکن و وام ۳۰ میلیون تومانی

کارشناسان مسکن و وام ۳۰ میلیون تومانی

یک کارشناس مسکن گفت: افزایش دو میلیون تومانی وام مسکن نمی‌تواند تاثیر بسزایی در روند خرید مسکن داشته باشد.http://www.bananews.ir/

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابوالحسن میرعمادی _ کارشناس مسکن _ در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: افزایش دو میلیون تومانی وام مسکن نمی‌تواند در روند زندگی مردم تاثیر‌گذار باشد؛ چرا که اگر سرعت افزایش قیمت‌ها و تورم حساب شود این مقدار افزوده شده حتی جواب تورم را هم نخواهد داد. قیمت ها تابع زمان است و افزایش دو میلیون تومانی نمی تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد، مگر این‌که مبلغ وام حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یابد و به۳۰ میلیون تومان برسد.

وی افزود: اگر میزان وام امسال با سال آینده یکی باشد، بدین معناست که تورم را هم‌ پوشش نداده است؛ بنایراین تبدیل وام ۱۸ میلیونی به ۲۰ میلیونی در کل تاثیری نگذاشته و تنها تورم را پوشش داده و وام عملا همان وام قبلی است.

میرعمادی ادامه داد: طبق استاندارد جهانی اگر فردی ۴۰ درصد هزینه ی خرید خانه را خود بپردازد، ۶۰ درصد مابقی برعهده‌ی دولت و بانک‌ است اما اگر ما نمی توانیم این کار را بکنیم حداقل ۴۰ درصد هزینه ی خانه را به‌صورت وام بپردازیم.

این کارشناس در پایان اظهار کرد: پیشنهاد می کنم میزان وام را به ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان برسانیم؛ یعنی در مناطقی مثل تهران و شهرهای بزرگ ۵۰ میلیون باشد و در سایر شهرها میزان آن بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تغییر کند.

 

 

    نظرات