كارگروه ملي كاهش آلودگي هواي كلانشهرها با حضور معاون سازمان محيط زيست برگزار شد

كارگروه ملي كاهش آلودگي هواي كلانشهرها با حضور معاون سازمان محيط زيست برگزار شد


كارگروه ملي كاهش آلودگي هواي كلانشهرها با حضور مسعود تجريشي معاون سازمان محيط زيست برگزار شد.
به گزارش «پارما» از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست،  مسعود تجريشي امروز در چهل و سومين جلسه كارگروه ملي كاهش آلودگي هواي كلانشهرها با اشاره به مصرف سوخت مازوت توسط نيروگاه‌ها در فصل زمستان اظهار كرد: ما در فصل سرما دو اضطرار داريم اول اين‌كه چگونه مردم راحت از سرما عبور كنند و ديگر اين‌كه اجازه ندهيم آلودگي به مرز اضطرار برسد.

وي ادامه داد: به لحاظ فني در ارتباط با اين موضوع راهكار وجود دارد ولي زماني كه به بحث هماهنگي مي‌رسيم دستگاه‌هاي متولي مسئوليت را گردن ديگري مي‌اندازند.

معاون محيط زيست انساني با بيان اينكه مصرف انرژي ايراني‌ها در سال آينده به اندازه اتحاديه اروپا خواهد بودافزود: ما بايد اين موضوع را در نظر بگيريم كه با توجه به كمبودها و تحريم  كشور به اندازه اتحاديه اروپا انرژي مصرف مي‌كند اما نكته‌اي كه بايد مد نظر قرار گيرد اين است كه راهكارهاي ما براي سال آينده مي‌بايست در قالب اقتصاد مقاومتي باشد. در اين راستا بايد نقش مردم در كاهش مصرف در نظر گرفته شود.

تجريشي با اشاره به اين مطلب كه ميزان مصرف انرژي در سال آينده 8 درصد افزايش خواهد يافت، گفت: بايد در كارگروه‌ها روش‌هاي فني و راهكارهاي مديريتي براي عبور از شرايط اضطراري در نظر گرفته شده و اين موضوع براي طرح در كارگروه زيربنايي دولت فرستاده شود.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات