امسال 7 هزار ميليارد تومان در مصرف برق صرفه جويي شد

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان همدان، آئين تكريم و معارفه مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با حضور مديرعامل شركت توانير، مديرعامل برق منطقه اي باختر، معاون عمراني استاندار و جمعي از مسئولان استاني در سالن جلسات اين شركت برگزار شد.
محمدحسن متولي زاده مديرعامل شركت توانير در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا به ويژه شهداي صنعت برق اظهار داشت: به عنوان خادمين صنعت برق افتخار ما اين است كه گسترده ترين خدمت دولت را به مردم ارائه مي كنيم و استان همدان در برق رساني به مردم پپيشتاز است.
وي با بيان اينكه پوشش برق رساني در كشور 100 درصد است، افزود: خوشبختانه در كشور روستاي بالاي 10 خانوار بدون برق وجود ندارد و اين در حالي است كه 1.2 ميليارد نفر از كره زمين هنوز برق ندارد و دنيا براي رسيدن به اين شاخص براي سال 2050 يعني 30 سال بعد هدفگذاري كرده است.
مديرعامل شركت توانير با اشاره به بحران سيل ابتداي سال 98 و بحران برف گيلان طي دو هفته اخير گفت: همكاران صنعت برق پيشتاز خدمت رساني به مردم براي تأمين برق مردم هستند.
وي با بيان اينكه همكاران صنعت برق جزو اولين نيروها در بحرانها حضور دارند و خدمات رساني ميكنند، ابراز داشت: در برف اخير استان گيلان با وجود اينكه 85 درصد شبكه برق اين استان تحت تأثير برف سنگين قرار گرفته بود اما با تلاش و حضور به موقع همكاران سريع اقدام شد و به شبكه برگشت در حالي كه در اتفاق مشابه در كانادا 9 روز بدون برق بودند.
متولي زاده تصريح كرد: در بحث اقتصاد مقاومتي نيز همكاران ما همواره پيشتاز هستند؛ و با همت والاي آنان و همكاري مشتركين و اقداماتي صورت گرفته پيك بار تابستان به خوبي مديريت شد و نه تنها مشكلي نداشتيم بلكه صادرات را 120 درصد افزايش داديم كه منجر به فزايش درآمد كشور شد.
وي با اشاره به مديريت پيك بار تابستان و اجراي طرح هاي تشويقي ادامه داد: امسال 350 ميليارد تومان پاداش به مردم، صنايع و كشاورزان پرداخت و در مقابل آن 7 هزار ميليارد تومان صرفه جويي شد.
مديرعامل شركت توانير با بيان اينكه افتخار ديگر ما اين است كه در جشنواره هاي مخلف حائز رتبه هستيم، عنوان كرد: در نظرسنجي كه توسط معاونت رياست جمهوري از مردم صورت گرفت صنعت برق در ارائه خدمات و كسب رضايتمندي مردم بين دستگاه هاي دولتي و اجرايي اول شد.
وي در ادامه سخنانش با اشاره به بازنشستگي 8 مديرعامل در صنعت برق و تقدير از زحمات و تلاش هاي مديرعامل سابق شركت توزيع نيروي برق استان همدان بيان داشت: مهندس شهيدي بعد از 33 سال خدمت صادقانه در صنعت برق به افتخار بازنشستگي نائل شدند.
متولي زاده با بيان اينكه در استان همدان افراد توانمند بسياري وجود دارد و پيرو فراخوان صورت گرفته تعداد زيادي متقاضي بودند، گفت: بر اساس شاخص هاي مشخص شده، مهندس جمشيدي به عنوان مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان انتخاب شد.
وي با اشاره به اينكه استان همدان، استاني حادثه خيز است، گفت: بحث كابل خودنگهدار، اتوماسيون و حفظ و نگهداري شبكه ها و پيك بار از جمله مواردي است كه بايد مدنظر قرار گيرد.
* برگزاري 35 هزار نفر ساعت دوره هاي آموزشي براي كاركنان
مديرعامل سابق شركت توزيع نيروي برق استان همدان نيز در اين مراسم با اشاره به عملكرد اين شركت و وجود 750 هزار مشترك برق در استان همدان اظهار داشت: تلفات ما تا پايان دي ماه سال جاري 10.79 درصد بودكه اميد است تا پايان سال به شاخص 10 درصد برسيم.
محمدمهدي شهيدي با بيان اينكه پيك بار امسال 694 مگاوات بود، گفت: نسبت به سال گذشته يك درصد افزتيش پيك را داشتيم و با مديريت انجام شده خاموشي نداشتيم.
وي ادامه داد: ظرفيت ما نسبت به پيك، 2 هزار و 300 مگاولت آمپر و سه برابر ظرفيت پيك ما است كه اين امر ظرفيت سازي بخش توزيع و حائز اهميت است.
مديرعامل سابق شركت توزيع نيروي برق استان همدان با بيان اينكه درصد پرداخت غيرحضوري ما 99 درصد و نصب كنتورهاي چند منظوره 59 درصد است، تصريح كرد: در بحث GIS نيز بخش فشار ضعيف و مشتركين باقي مانده بود كه با اقدامي كه طي دو سال اخير انجام شده و با جمع آوري و تكميل اطلاعات تا پايان سال جاري؛ بخش GIS نيز آماده بهره برداري است.
وي با اشاره به بحث منابع انساني گفت: در اين زمينه نيز با اقدامات و پيگيري صورت گرفته شركت به A+ تبديل شد و داراي 6 معاونت كه گام مثبتي بود.
شهيدي افزود: همچنين در خصوص نيروي مورد نياز و باكس هاي سازماني نيز 70 باكس اضافه شده و با توجه به اين تغييرات 52 مورد انتصاب داشتيم.
وي يادآور شد: در بحث آموزش و مهارت نيز كاركنان اين شركت سال گذشته 25 هزار نفر ساعت و امسال 35 هزار نفر ساعت آموزش ديده اند كه اقدام خوب و تحولي در بخش آموزش نيروي انساني است.
مديرعامل سابق شركت توزيع نيروي برق استان همدان با بيان اينكه در مصرف انرژي عمده مصرف ما در بخش كشاورزي است، افزود: با توجه به اين امر در بحث كاهش پيك بر مشتركين كشاورزي متمركز شديم و اقداماتي از قبيل تجهيز انشعاب بخشي از كشاورزان به تابلوهاي قطع خودكار، كنترل بار سرمايشي ادارات با همكاري استانداري، استفاده از ظرفيت رسانه ها و تبليغات محيطي و اجراي برنامه هاي پاسخگويي بار را داشتيم.
وي با اشاره به اينكه در كاهش تلفات نيز سير نزولي داريم، ادامه داد: از اقدامات حائز اهميت در اين بحث، پروژه كاهش تلفات شهرستان ملاير بود كه 3.5 ميليارد تومان از وجوه اداره شده و 1.5 ميليارد تومان از محل منابع داخلي هزينه كرديم و اميد است تلفات اين شهرستان كه 17 درصد بود به شاخص استاني نزديك شود.
شهيدي اظهار داشت: همچنين اصلاح فيدرهاي بحراني شهرستان ملاير از ديگر اقدامات است كه هفت فيدر از 17 فيدر بحراني ملاير اصلاح شده و مابقي نيز در حال انجام است.
وي ابراز داشت: در بخش پروژه هاي روستايي نيز از محل اعتبارات بند «د» و تبصره «ه» از سال 92 تاكنون 26 ميليارد و 657 ميليون تومان هزينه شده و 9 ميليارد تومان هم براي امسال پيش بيني كرديم كه اميد است تا تير ماه سال آينده جذب شود.
مديرعامل سابق شركت توزيع نيروي برق استان همدان عنوان كرد: در بحث هزينه پروژه ها اقدامات خوبي صورت گرفته و تا پايان دي ماه 52 ميليارد تومان در بخش هاي اعتبارات داخلي هزينه كرديم.
وي با بيان اينكه مهمترين دغدغه احداث ساختمان مركزي شركت است، گفت: احداث پروژه مركز ديسپاچينگ جنوب استان در ملاير نيز از پروژه هاي حياتي براي استان است كه اميد است سال آينده به نتيجه برسد.
* انتخابات مظهر اراده ملي و مردم سالاري ديني است
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار همدان نيز در اين آيين با بيان اينكه انتخابات مظهر اراده ملي و مردم سالاري ديني است، اظهار داشت: ما انقلاب كرديم كه مردم سالاري ديني داشته باشيم.
محمودرضا عراقي با بيان اينكه پايه نظام بر اساس رأي مردم استوار است، گفت: اميد است مشاركت و حضوري حداكثري در پاي صندوق هاي رأي داشته باشيم.
وي عنوان كرد: همواره در شاخص هاي استان وزارت نيرو و مجموعه صنعت بر و آب جزو بهترين ها بودند و تعامل خوبي نيز دارند.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار همدان با اشاره به توجه وزارت نيرو به نظام شايسته سالاري تصريح كرد: كسي كه توانمندي بالايي داشته باشد به عنوان مدير انتخاب مي شود.
وي با اشاره به هماهنگي صنعت آب و برق استان گفت: وجود شوراي انسجام بخشي در اين صنعت به عنوان نقطه قوت خوبي اس كه از بهره وري مديريت شكل مي گيرد.
شيرزاد جمشيدي مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان نيز در ادامه با بيان اينكه مهندس شهيدي، مديري بسيار بااخلاق است، ابراز داشت: اميد است با همكاري و همت شبانه روزي برنامه ها را با تمام توان پيگيري كنيم و به بهترين شكل به نتيجه مطلوب برسانيم.
در اين مراسم ضمن تقدير از زحمات و خدمات محمدمهدي شهيدي، شيرزاد جمشيدي به عنوان مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان معرفي شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات