آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب به استان یزد بعد از ماه رمضان

آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب به استان یزد بعد از ماه رمضان

استاندار یزد گفت: عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب به استان که از خواسته‌های امام جمعه فقید یزد بود، بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود.http://www.bananews.ir/

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا فلاح‌زاده در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه تولید استان یزد در پارک علم وفناوری اقبال گفت: همان طور که در دوران جهاد دفاعی همه در کنار هم کوشیدند تا کشورمان پیروز شود، امروز نیز در دوران جهاد اقتصادی همگی باید تلاش کنیم تا سربلند باشیم.

وی از ویژگی‌های سرمایه‌گذاران،‌ تولید کنندگان و کارآفرینان استان یزد را دلسوزی آنها برای ایجاد اشتغال مولد عنوان کرد و افزود: داشتن روحیه اسلامی و انسانی، برخورد خوب با کارگران و کارمندان تحت امر، خوش حسابی در حوزه بانکی و نیز پیشقدم بودن در حوزه خیر و خیری از دیگر خصوصیات آنهاست.

وی با بیان این که طی یک سال گذشته ۴۴۳ واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند، گفت: در چهارساله گذشته نیز یک‌هزار و ۲۹۶ واحد تولیدی پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند و صنایع بزرگی در استان اتمام و به بهره‌برداری رسیده است که از جمله آن گندله‌سازی، فولاد غدیر ایرانیان، زغالشویی طبس، خط چهارم چادرملو، سیمان مهریز و ۱۲ واحد کاشی و سرامیک است.

استاندار یزد گفت: ۸۶۰ واحد صنعتی در استان مشغول ساختند که از جمله آن می‌توان به فولادهای اردکان و بافق، سیمان طبس و ابرکوه، شیشه اردکان، تولید نخ و کیسه خون، تولید انواع سرم، کارخانه کک طبس و خط پنجم چادرملو اشاره کرد.

وی اعلام کرد: ۳۶ واحد کاشی و سرامیک بزرگ نیز در استان مشغول ساختند که امیدواریم طی امسال و سال آینده به بهره‌برداری برسند که ۹ واحد در میبد، ۹ واحد اردکان، ۶ واحد مهریز، ۴ واحد تفت، ۳ واحد ابرکوه است و دو واحد نیز در خاتم ایجاد خواهد شد.

فلاح‌زاده گفت: صدور جواز برای ۱۱ هزار و ۲۲۲ واحد صنعتی مثل سه واحد پتروشیمی، فولاد، توسعه فولاد آلیاژی نیز اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به روند پیشرفت نمایشگاه بزرگ یزد و نقش آن در راستای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و توسعه صادرات در استان، خواستار حمایت صنعتگران برای بهره‌برداری هرچه زودتر از این پروژه شد.

استاندار با اشاره به تصویب ایجاد بندر خشک در استان یزد، آن را اقدامی در راستای رونق استان توصیف کرد و یزد را بهترین منطقه برای ایجاد این بندر دانست که هیچ مشکلی در زمینه حمل و نقل ندارد و گفت: سرمایه‌گذارانی برای این پروژه وجود دارد که در حال رایزنی هستیم.

وی گفت: در سال گذشته ۳۰ مورد پروانه در بخش معدن در استان صادر شده است و عملیات اجرایی مس دره زرشک نیز آغاز شده و کارخانه فرآوری نیز در کنار آن ایجاد خواهد شد صدور تمامی مجوزهای این مجموعه در تهران صورت گرفته و ما نیز پیرو تصمیم مسوولین مرکز هستیم.

وی گفت: از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۴ پست برق در شهرهای مختلف استان به بهره‌برداری رسیده است و ۴ واحد نیروگاهی گازی و بخار با قدرت تولید ۵۰۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری ۲۸۵ میلیارد تومان نیز شروع و به اتمام رسیده است.

استاندار گفت: در این چند سال، تولید در حوزه انرژی از ۶۰۰ به ۱۱۰۰ مگاوات رسیده پس هر چه می‌خواهید صنعت ایجاد کنید.

فلاح‌زاده به عملکرد یکساله در حوزه کار و صنعت در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت دو جلسه ستاد تسهیل، ۸۵ جلسه ستاد ویژه و ۲۵ جلسه کمیسیون کارگری تشکیل شده است. پیگیری و اجرای سریع گازرسانی به شهرک‌های صنعتی و صنایع که دچار مشکل گاز بودند اتفاق افتاده است. حمایت بانکی در حد مقدورات نیز از محل منابع استانی و کشور انجام شده است که نتیجه این تلاش‌ها رشد ۱۱ درصدی در زمینه سرمایه‌گذاری، رشد ۳۲ درصدی در زمینه ارزش صادرات استان و رشد ۳۰ درصدی در حوزه اشتغال را شاهد بودیم.

وی از صنعتگران استان خواست تا با توجه به نیازشان به حمایت دستگاه‌های دولتی بر اساس اصول برنامه‌ریزی شده حرکت کنند چرا که اسناد توسعه و آمایش آماده شده است و افزود: باید با همکاری یکدیگر ضمن سنجیدن نیازهای آینده کشور و استان، تدابیر اجرایی لازم را بیندیشیم.

وی از برگزاری همایش سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور در یزد خبر داد و افزود: با توجه به نیاز استان برای سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش‌های گردشگری و عمران و آبادانی این همایش با هدف جذب سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد که نیازمند کمک شما هستیم تا این همایش به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

حسین فنایی، رییس هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان یزد نیز در این همایش که به منظور تجلیل از صنعتگران نمونه استان یزد در عرصه تولید برگزار شد، انتخاب افراد نمونه را کار سختی توصیف کرد چراکه همه صنعتگران استان یزد نمونه‌اند.

وی با اشاره به این که مدیران بحران و کارآفرینانی که در شرایط سخت توانستند به نتیجه برسند، افرادی هستند که به مقصد نهایی دست می‌یابند و افزود: باید با تلاش و کمک یکدیگر مشکلات و مسائل را برطرف کنیم.

وی جنگ فعلی را جنگ اقتصادی توصیف کرد و افزود: مردم نیز در این جنگ اقتصادی باید از صنعت کشور و استان حمایت کنند که این کار با خرید کالاهای تولید داخل ممکن است و صنعتگران، معدنکاران و کارگران استان نیز با تولیدات خودشان با تحریم‌ها و تهدیدها مقابله خواهند کرد.

فنایی گفت: مسوولین نیز باید در دوره‌های مختلف که این گروه با مشکلی مواجه شدند آنها را دریابند و برای رسیدن به مقصد نهایی باید همگی با وحدت و همدلی پیش برویم.

 

 

    نظرات