زاینده رود معیار تعیین قیمت مسکن اصفهان

زاینده رود معیار تعیین قیمت مسکن اصفهان

http://www.bananews.ir/قیمت و بهای مسکن در نقاط مختلف اصفهان بر اساس نزدیکی به رودخانه زاینده رود و با معیارهایی چون قرار گرفتن در سمتهای مختلف رودخانه تعیین می‌شود اما طی این مدت نرخ اجاره‌های مسکن با افزایش رو به رو بوده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) قیمت مسکن در سال اخیر در مقایسه با سال گذشته که جهش بسیار زیادی داشت آنچنان تکان نخورده و با یک تغییر جزئی آن هم تنها در نقاطی از شهر روبرو شده که البته این تغییر نیز آنگونه که باید و شاید ملموس نیست. اما آنچه که بیش از همه شاهد رشد آن هستیم و نمودار آن در حال پیشی گرفتن است قیمت اجاره بهای مسکن در سطح شهر اصفهان است.

البته علاوه بر موقعیت رودخانه زمینها و آپارتمانهای جنوب اصفهان در مقایسه با شمال شهر از قیمت بسیار بالاتری برخودار است. در هر صورت در محله هایی که متقاضیان بیشتری قدرت خرید مسکن را دارند با افزایش قیمتی بیشتری روبرو شده که همین امر قدرت خرید مردم را بیشتر از گذشته کاهش داده است.

آپارتمان ۱۳۵ متری در آپادانا اصفهان که یکی از نقاط مرغوب شهر به شمار می‌رود با تمام امکانات هر متر مربع نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار الی دو میلیون ۳۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.

همچنین ملک و زمینهای ویلایی که بیشتر نیز کلنگی به شمار می‌رود در همین نقطه از حداقل دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است البته زمینهایی که در داخل کوچه قرار گرفته و هر چه به خیابان نزدیکتر می‌شویم این قیمت به نزدیک سه میلیون و ۱۰۰ هزار نیز می‌رسد.

بر اساس این قیمتها برای یک آپارتمان ۱۳۰ متری در این نقطه از شهر باید بهایی نزدیک به ۳۰۰میلیون تومان پرداخت کرد، همچنین برای یک زمین و ساخت ویلایی با متراژی نزدیک به ۲۵۰ متر نیز باید هزینه ای حداقلی و نزدیک به ۶۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت کرد.

همچنین برای خرید آپارتمان در یکی از نقاط بالای شهر اصفهان نیز باید برای زمینهای بر و نزدیک خیابان هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیون و ۲۰۰ الی چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کرد و زمینهای داخل کوچه نیز از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تا سه میلیون و ۱۰۰ هزار قیمت دارد. قیمت آپارتمان در این نقطه نیز نزدیک به دو میلیون و ۴۰۰ هزار الی دو میلیون ۶۵۰ هزار تومان است.

با حرکت به سمت جنوب اصفهان این قیمتها نیز تا حدودی تعدیل می‌شود چنانچه قیمت زمین در خیابان بزرگمهر که از جمله خیابانهای مرغوب شهر به شمار می‌رود و به نوعی مرکز شهر نیز محسوب می شود قیمت زمین در داخل کوچه‌ها حداقل یک میلیون و ۲۰۰ الی یک میلیون و ۴۰۰تخمین زده می‌شود. بنابراین برای خرید یک آپارتمان نزدیک به ۱۳۰ متر در این نقطه باید حداقل نزدیک به ۱۸۰ میلیون الی ۲۴۰میلیون تومان هزینه کرد.

همچنین زمینهای ویلایی در این نقطه نیز از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شروع و تا نزدیک به دو میلیون و ۴۰۰ و حتی بالاتر نیز ادامه دارد، بنابراین برای خرید یک زمین ویلایی حداقل ۱۸۰ متری باید حداقل نزدیک به ۲۹۰ میلیون تومان پرداخت کرد.

با حرکت به سمت پایین‌تر و در حوالی میدان قدس که به سمت شمال اصفهان نیز نزدیکتر می‌شود می‌توان آپارتمان با امکانات را متری ۸۰۰هزار تومان خریداری کرد. همچنین قیمت زمین در این قسمت نیز در داخل کوچه‌ها از ۶۰۰ الی ۶۵۰ هزار شروع و قیمت و بهای زمین در نزدیکی خیابان به متراژی حداقل ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد.

قیمت اجاره‌بها در اصفهان

به گزارش مهر قیمت اجاره مسکن در اصفهان افزایش قیمت داشته چنانچه یک آپارتمان ویلایی دو خوابه نوساز در خیابان آپادانا اصفهان با ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان اجاره و دو میلیون تومان رهن قابل اجاره است.

قیمت آپارتمانهای سه خوابه در این قسمت از شهر نیز نزدیک به شش میلیون تومان رهن الی ۸۰۰ هزار تومان اجاره قابل اجاره یک ساله است. قیمت اجاره مسکن در خیابان بزرگمهر نیز آپارتمان سه خوابه نزدیک به ۵۵۰هزار تومان اجاره و پنج میلیون تومان رهن است. بهای اجاره آپارتمان‌دو خوابه در خیابان بزرگمهر نیز نزدیک به پنج میلیون تومان رهن و ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان اجاره است.

همچنین اجاره زمین ویلایی در خیابان آپادانا با پیش پرداخت رهن نزدیک به ۱۰میلیون تومان ماهیانه نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اجاره است و در خیابان بزرگمهر نیز با پیش پرداخت ۱۰میلیون تومان اجاره آن نزدیک به ماهیانه ۷۵۰ هزار تومان است.

 

 

    نظرات