گزارش یکصد و بیست و نهمین جلسه ی صحن شورای شهر رشت که بصورت علنی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد

گزارش یکصد و بیست و نهمین جلسه ی صحن شورای شهر رشت که بصورت علنی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد

گزارش یکصد و بیست و نهمین جلسه ی صحن شورای شهر رشت که بصورت علنی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد
گزارش یکصد و بیست و نهمین جلسه ی صحن شورای شهر رشت که بصورت علنی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد
در یکصد و بیست و نهمین جلسه ی صحن شورای شهر رشت که بصورت علنی و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد مطرح گردید:
حاجی پور: از تلاش شبانه روزی همکارانم در شورا و شهرداری در تعیین تکلیف بودجه سال 99 قدردانی نمایم.
زاهد: نظارت شهرداری فقط نباید در انتقال پول از حساب بانکی به شرکت پیمانکاری باشد بلکه باید بر کمیت و کیفیت مبالغی که بدست نیروها میرسد هم نظارت تمام و کمال داشته باشد.
ذاکری: وزارت کشور بودجه مستقیم برای تامیین هزینه پذیرایی عوامل اجرایی انتخابات را دارد و شهرداری با وجود همه مشکلات موجود در پرداخت حقوق پرسنل و نیروهای حجمی بهتر است به وظیفه ذاتی خود عمل کند، شهرداری نباید به حیاط خلوت برای دیگران تبدیل گردد.
شیرزاد: پیشنهاد میدم بحث ورودیهای شهر در یکی از جلسات صحن و با حضور سازمان مجترم سرمایه گذاری، سیما و منظر و معاونت عمران بررسی و واکاوی گردد.
رمضانپور: زمانی انتخابات پرشور میشود که رقابتی باشد حال آنکه عده ای فرایند انتخابات را رفاقتی کرده اند علیرغم تمام اجحافهای صورت گرفته ما با صندوقهای رای قهر نمی کنیم. ولی با دلخوری پای صندوق رای خواهیم رفت.
عبداللهی: سازمان سرمایه گذاری حدود 4 میلیارد کار مطالعاتی انجام داده است. نتیجه این همه مطالعه در حوزه ی اجراء و میدانی چه بوده است.
جذب: ما بارها در خصوص تعیین تکلیف نیروهای حجمی به شرکتهای مزبور تذکر داده ایم، شرکتهای مزبور مرکز لابی آدمهای مختلف شده و آقایان نیز نسبت به تذکراتمان بی تفاوت شده اند.
یکصد و بیست و نهمین جلسه صحن شورا شهر رشت با قرائت وصیت نامه شهید ثامنی توسط محمد حسن علیپور عضو و دبیر محترم جلسه و نیز اعلام دستور جلسه توسط حاجی پور، رئیس شورا و ارائه ی پاره ای از توضیحات از جانب ایشان، در روز چهارشنبه 98/11/30 راس ساعت 19:00 و با یک ساعت تاخیر کار خود را آغاز کرد،
حاجی پور، ضمن عرض ادب و احترام به حضار در جلسه و اصحاب رسانه ضمن اشاره به انتخابات دوم اسفند ماه از تمامی دستاندرکاران برگزاری انتخابات پیش رو تشکر و برایشان آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.
وی در ادامه بیان داشت: جا دارد از زحمات بی شائبه پرسنل زحمتکش و خدوم شهرداری در بارش برف اخیر کمال تشکر را داشته باشم و نیز روز مهندس را نیز به تمامی مهندسین بویژه مهندسی همکار در شورای شهر تبریک و تهنیت عرض نمایم.
وی در ادامه افزود: همچنین جا دارد که از تلاش شبانه روزی همکارانم در شورا و شهرداری در تعیین تکلیف بودجه سال 99 قدردانی نمایم.
وی در ادامه با قرائت لوایح جلسه 129 جهت تعیین تکلیف، لایحه نامگذاری جلسه کمیته نامگذاری را پس از اعلام وصول به کمیسیون فرهنگی ارجاع داد.
در خصوص، انتقال یک قطعه زمین جهت احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب به شرکت آب و فاضلاب با توجه به یک فوریتی بودن لایحه، مورد به کمیسیونهای عمران، بهداشت و بودجه ارجاع گردید.
حاجی پور در خصوص، طرح دو فوریتی فروش اموال منقول و اسقاط در بودجه 98 به مبلغ 5 میلیارد ریال بیان داشت، الزامی به دو فوریتی بوده آن نمیبینم که در نهایت اعضاء شورا به یک فوریتی بودن لایحه پیشنهادی رای مثبت دادند.
رمضانپور در خصوص لایحه کمک 300 میلیون تومانی شهرداری برای تامین هزینه جشن و پذیرایی عوامل اجرایی انتخابات بیان داشت: ما زیر مجموعه وزارت محترم کشور هستیم و تاکید وزارت کشور به ما بر رعایت قوانین مربوط بر آن و حمایت از آن میباشد.
وی افزود: زمانی که اعتبارات ملی برای شهرستان می آمد ما در شورای برنامه ریزی شهرستانها بخشی از آن اعتبارات را به جهت همراهی که شهرداری داشت به یک پروژه آن اختصاص میدادیم.
پیشنهاد من این است که در این راستا تعاملی با جناب فرماندار و استاندار محترم داشته باشیم تا حق و حقوقی هم که مد نظر جناب دکتر ذاکری است و بجا هم هست پایمال نگردد.
عبداللهی دیگر عضو شورای شهر در خصوص لایحه تامین هزینه جشن و پذیرایی انتخابات مجلس بیان داشت:
شهرداری با در اختیار قرار دادن منابع انسانی و امکانات لجستیکی و ماشین آلات به نوعی از تاثیر گذارترین نهادها در کمک به وزارت کشور در خصوص برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات پیش رو میباشد. اما در خصوص تخصیص مبلغ مذکور با توجه به مشکلات عدیده ای که در پرداخت حقوق نیروهای رسمی و حجمی و نیز پرداخت سنوات به پرسنل بر ضمه ماست بنده با پرداخت این مبلغ مخالفم.
وی در پایان اظهار داشت: سازمان سرمایه گذاری تحت عنوان سه کد مبالغ 2 میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون تومان، 800 میلیون تومان و 400 میلیون تومان صرف کارهای مطالعاتی کرده است. نتیجه این همه مطالعه در حوزه عملی و میدانی چه بوده است.
شیرزاد دیگر عضو شورای شهر رشت بیان داشت: در خصوص پروژه های ورودی شهرمان که در ابتدا سازمان سیما و منظر متولی انجام آن بوده است در شرایط کنونی به معاونت عمران و امور زیرینایی محول گردیده است.
وی در ادامه افزود: پیشنهاد میدم بحث ورودیهای شهر در یکی از جلسات صحن و با حضور سازمان مجترم سرمایه گذاری، سیما و منظر و معاونت عمران بررسی و واکاوی گردد.
عاقل منش دیگر عضو شورای شهر نیز، در خصوص لایحه تامین هزینه های پذیرایی بیان داشت: با کلیات قضیه موافقم ما میخواهیم پول را از صندوق شهرداری برداریم و در عوض چند برابر به صندوف برگردانیم و این مورد چیز تازه ای نیست و در سالهای اخیر سابقه داشته وی در ادامه افزود: خواهش میکنم این مورد را برای جلوگیری از تبعات منفی از دستور کار خارج و یا در غیر اینصورت اعضاء محترم شورا به آن رای مثبت یا منفی دهند.
ذاکری در ادامه بیان داشت: پایگاه رای بنده حق الناس است فلذا در هیچ شرایطی رای اکثریت را نمیپذیرم و با استرداد این مبلغ مخالفم.
فرهام زاهد، نائب رییس شورای شهر رشت در ادامه جلسه بیان داشت:
ضمن اینکه همه ی ما دغدغه تعویق در پرداخت حقوق و نداشتن امکانات و حقوق پرسنل حجمی و شرکتی را داریم اما تا به حال 530 میلیون تومان به حساب شهرداری واریز گردیده است و قرار است 1 میلیارد تومان دیگر از محل اسناد شورای برنامه ریزی به ما پرداخت شود پس این تعامل بنفع شهرداری است پس دلیلی بر انجام نگرفتن آن دیده نمیشود.
در ادامه جلسه حجت جذب از دیگر اعضاء شورای شهر حاضر در جلسه صحن بیان داشت:
ما بارها در خصوص تعیین تکلیف نیروهای حجمی به شرکتهای مزبور تذکر داده ایم، شرکتهای مزبور مرکز لابی آدمهای مختلف شده و آقایان نیز نسبت تذکراتمان بی تفاوت شده اند. چرا در این خصوص هیچ اقدام مثبت و پیش برنده ای صورت نمیگیرد.
وی در ادامه افزود: درخصوص انتخابات پیش رو، ضمن دعوت مردم به حضور پرشور و حداکثری با توجه به اینکه حاکمیت ارکانی دارد و اعلام نظر در خصوص افراد تایید صلاحیت شده و رد صلاحیت شده، آن هم از پشت تریبون شورا طبق اختیارات و شرح وظایف مکتوب و موجود در چهارچوب وظایف شورا نمیباشد همکاران را به پرداختن به موضوعات مرتبط با جلسه ی صحن دعوت کرد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات