شهرداری با توجه به وضعیت نامساعد آب‌وهوا ناگزیر از استفاده از آسفالت سرد است

شهرداری با توجه به وضعیت نامساعد آب‌وهوا ناگزیر از استفاده از آسفالت سرد است

محمدحسین اسحقی در این باره به خبرنگار شهریار گفت: آسفالت سرد یکی از انواع آسفالت است که در مواقع نامناسب آب و هوایی مثل زمین خیس یا هوای سرد جهت ترمیم خرابی‌ها از جمله چاله‌های معابر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او توضیح داد: استفاده از این محصول راه‌حلی دائمی، به صرفه و فوری برای تعمیر خرابی‌های انواع روسازی‌های آسفالتی و بتنی با عملکردی فوق‌العاده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز قابل اجرا بودن آسفالت سرد بدون نیاز به هیچگونه تجهیزات و عاری بودن از هرگونه مواد سمی را از مهم‌ترین ویژگی‌های آن عنوان کرد.

او ادامه داد: آسفالت سرد همچون آسفالت گرم عملکرد خوبی دارد و پس از مصرف آن، بازگشایی معابر در سریع‌ترین زمان ممکن میسر است.

به گفته اسحقی، برای استفاده از آسفالت سرد نیازی به خشک کردن و برش سطح و دیواره چاله‌ها نیست و با ساده‌ترین تجهیزات قال کوبیدن و ایجاد تراکم است و هدررفت کمتری نسبت به آسفالت گرم دارد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتقادات شهروندان از وضعیت چاله‌های ایجاد شده، یادآور شد: امسال شهر ما از طرفی بارش‌های سنگین برف و از طرفی برودت هوای کم‌سابقه‌ای را شاهد بود و شهرداری بر اساس مطالبه شهروندان نسبت به توزیع مخلوط و محلول نمک جهت بازگشایی معابر اقدام کرد که همین موضوع مشکلاتی در آسفالت به وجود آورد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز تاکید کرد: استفاده از نمک در مواقع بحرانی برای تسهیل عبور و مرور شهروندان خوب است اما آسیب و خسارات سنگینی به آسفالت، فضای سبز و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی وارد می‌کند که شهرداری از این جهت، هزینه‌های سنگینی متحمل می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات