جاده همکاری و همیاری و حمایت دو طرفه است

جاده همکاری و همیاری و حمایت دو طرفه است

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، مهدی مزروعی اظهار کرد: جامعه وکالت هرسال یکم تا هفتم اسفندماه را به عنوان هفته وکیل مدافع گرامی می دارد، گرامیداشت امضایی که مرحوم دکتر محمد مصدق به عنوان اراده ملت در تأسیس کانون وکلای مستقلِ از حاکمیت ذیل لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری نهاد، این استقلال یک دانش آموخته حقوق را از یک متخصص به یک حقوق بان و یک ضامن حق دفاع ملت و دادرسی عادلانه تبدیل می کند.
وی افزود: چرا می گویم گرامیداشت و نمی گویم جشن استقلال ؟ واقعیت این است که شرایط بیرونی و درونی نهاد وکالت سال ها و بویژه سال جاری به سمت و سویی پیش رفته است که استفاده از عنوان جشن را بسیار خوش بینانه می نمایاند و باید امیدوارانه به لفظ گرامیداشت بسنده کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان به قرائت مرقومه‌ای از وکیل دکتر شهبازی نیا پرداخت و به نقل از ایشان گفت:  "روز وکیل روز یک صنف یا یک شغل یا به زعم برخی یک "کسب و کار" نیست، روز قانون و حقوق بشر و شهروندی است. روز وکیل روز اعتماد و امانت هم هست؛ وکیل مستقل و متخصص برای موکلی که حفظ جان و مال و حیثیت و دفاع از حقوق انسانی خود را به او سپرده، باید مظهر قانونمداری، اعتماد و امانت باشد. از همین روست که وکالت علی الاطلاق عقد لازم نیست و موکل هر‌گاه کمترین شکی در اعتمادش به وکیل رخنه کرد، می تواند او را عزل کند . وکیل قبل از نائل شدن به این "شغل شریف" سوگند یاد می کند که مدافع از حق باشد و اغراض شخصی و سیاسی را در کار حرفه‌ای خود دخالت ندهد و شرافت خود را وثیقه سوگند قرار می‌دهد. نه عدول معدودی از دارندگان پروانه وکالت از قسم و رسالت شغلی، به شرافت ذاتی وکالت لطمه می‌زند و نه تخفیف آن به "کسب و کار"  از ناحیه عده‌ای  که یا رسالت وکالت را نمی شناسند و یا حاکمیت قانون را تاب نمی آورند و مخالفتشان را متوجه مهمترین ساز و کار نظارتی آن یعنی "وکالت " می کنند.  شرافت این شغل ذاتی است و تنها به استقلال  و امانتداری و تعهد وکیل وابسته است. احترام به جایگاه وکیل و تضمین استقلال وی، معیار واقعی بودن اعتقاد اشخاص و حاکمان به حاکمیت قانون و حقوق شهروندی است چرا که جز با دخالت وکیل مستقل نمی توان از اجرا و تفسیر درست قانون و رعایت حقوق بشر و شهروندی نظیر حق حیات، آزادی بیان، حق دادخواهی،  منع شکنجه و ... اطمینان حاصل کرد. امید است با تلاش مضاعف نهاد وکالت و همراهی مسئولان محترم کشور ، برخی دغدغه های  فعلی نهاد وکالت نظیر فعالیت نهاد موازی و محدودیت مندرج در تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری  و از همه مهمتر زمزمه اصلاح و اجرای آئین نامه ای منسوخ و اساسا نادرست، به نحو مناسب و مطابق استانداردهای جهانی برطرف شود و با سعه صدر  مسئولین محترم قضایی و با راهکارهای قانونی موجود، وکلای زندانی نیز آزاد شوند . شصت و هفتمین سالگرد استقلال کانون های وکلای دادگستری و روز وکیل بر ذینفعان اصلی استقلال یعنی عموم مردم شریف و نیز همکاران ارجمندم در سراسر کشور مبارک باد. در این ایام، یاد استاد بهمن کشاورز یار دیرین و مدافع استقلال کانونهای وکلا را گرامی می‌داریم."
مزروعی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه اخیر خود بررسی متمم و لایحه بودجه متاسفانه از نمایندگان معرفی شده به جز یک نفر علی رقم اطلاع رسانی در جلسه حاضر نشدند، اطلاعات ضمیمه لایحه ارسالی  در فرصت اندک برخوردار نبود به معاونان و مدیران پر تلاش یادآوری می کنم جاده همکاری و همیاری و حمایت دو طرفه است.
وی خاطرنشان کرد: ایام پایان سال و شب عید است، در نتیجه کج تابی های چرخ روزگار امرار معاش برای مردم بیش از پیش سخت شده است مدیریت شهری از خدمات اقشار متنوعی بهره می‌برد که در بین آنها کارگران و هنرمندان سختی بیشتری می‌برند، شاید صدای کارگران هم برسد، اما صدای هنرمندانی که چراغ هنر شهر را روشن نگه می‌دارند به جایی نمی رسد و پرداختی به آنها دچار چالش هایی است.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات