شرایط مالی سال 99 سخت‌تر از امسال است/ نگاه  ...

شرایط مالی سال 99 سخت‌تر از امسال است/ نگاه ...

بودجه 99، انقباضی‌تر از 98 است/ نگاه مدیریت شهری معطوف به مطالبات معوق برخی کدهای درآمدی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی با اشاره به برخی ویژگی‌های بودجه سال 1399 شهرداری مشهد، اظهارکرد: یکی از مهمترین تاکیدات شورای شهر مشهد برای بودجه سال آینده، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ پروژه‌‌های جدید که فرآیند عملیات اجرایی آنها زمان‌بر باشد، نباید در دستورکار قرار گیرد.

گندمی گفت: شرایط مالی سال 99 را سخت‌تر از سال‌ جاری می‌بینیم و در بحث منابع درآمدی، نگاه شورای شهر و مدیریت شهری بیشتر معطوف به مطالبات معوق برخی از کدهای درآمدی است، خصوصا کدهای درآمدی پایدار که سال‌های سال محقق نگردیده و حقوق شهر در این موارد احصاء نشده است؛ مانند مالیات بر ارزش افزوده، عوارض سوخت، عوارض آلایندگی، جرایم راهنمایی و رانندگی و ... .

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه سال 99 هم برمبنای اخذ تسهیلات بانکی بسته‌ شده است، افزود: این بودجه نگاه ویژه‌ای به تکمیل سه ایستگاه مرکزی در خط 3 قطارشهری دارد و امیدواریم سال آینده گام بلندی در این جهت برداشته شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد تصریح کرد: راه‌اندازی محور مرکزی خط 3 قطارشهری مشهد، حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) حدود 2600 میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده 2000 میلیاردتومان آن در سال 99 باید تامین ‌شود؛ بخشی از این اعتبار از محل اوراق مشارکت و بخشی نیز از محل اموال و منابع در اختیار غیرنقد شهرداری خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات