همکاری متقابل شهرداری کرمان با موسسه خیریه کمک برای ایجاد مرکز جامع تشخیصی سرطان در جنوب شرق کشور

همکاری متقابل شهرداری کرمان با موسسه خیریه کمک برای ایجاد مرکز جامع تشخیصی  سرطان  در جنوب شرق کشور

با همکاری شهرداری کرمان و موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (کمک)، مرکز جامع تشخیصی و پیشگیری از بیماری سرطان در جنوب شرق کشور راه اندازی می شود.

به گزارش کرمان آنلاین، در جلسه هم اندیشی شهرداری کرمان و موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان کرمان(کمک) که با حضور شهردار کرمان وجمعی از مدیران شهرداری برگزار شد؛ همکاری های متقابل جهت ایجاد مرکز جامع تشخیصی سرطان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهردار کرمان در این نشست،ضمن استقبال از فعالیت ها و اقدامات خیرخواهانه موسسات و افراد نیکوکار در کرمان، از تلاش و فعالیت «موسسه خیریه کمک» در طول یک سال گذشته قدردانی کرد وافزود: امیدورایم بتوانیم در زمینه تمدید و یا صدور پروانه جهت احداث ساختمان مرکز جامع تشخیصی سرطان، کمک های لازم را انجام داده و در این امر خیرخواهانه مشارکت داشته باشیم.

سید مهران عالم زاده ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون نقش و اهمیت شهرداری در ایجاد زیر ساخت های اجتماعی در کرمان، تاکید کرد : در جهت همکاری و راه اندازی هر چه سریع تر این مرکز که مورد نیاز جامعه است؛ باید با مشورت شورای شهر کرمان، مطالعات لازم و بررسی های فنی به عمل آید.

دراین نشست،دکتر علیرضا عبدی،مدیرعامل موسسه خیریه کمک،ضمن سپاسگزاری از مساعدت های مهندس عالم زاده،شهردار کرمان و سایر مدیران شهرداری کرمان در زمینه همکاری جهت راه اندازی بخش آنکولوژی کودکان بیمارستان ارجمند کرمان،خواستار ادامه کمک های  مجموعه شهرداری کرمان در امر مبارزه با بیماری صعب العلاج سرطان شد.

وی با اشاره  به آغاز ساخت  و ساز، گسترش  و بازسازی بخش آنکولوژی کودکان بیمارستان زنده یاد افضلی پور با کمک نیکوکاران،افزود:  از شهرداری می خواهیم جهت راه اندازی  پارک بازی کودکان در جوار بخش های زیربط این مجموعه را یاری کند.

درادامه این جلسه دکتر فرهمندی نیا،رییس هیات مدیره «موسسه خیریه کمک» با اشاره به اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری سرطان بر لزوم همکاری متقابل سازمان ها ونهادهای اجتماعی تاکید و ایجاد و راه اندازی مرکز جامع تشخیصی سرطان برای پیشگیری از این بیماری را در کرمان از جمله  برنامه های «موسسه خیریه کمک» ذکر کرد.

وی افزود:  این مرکز با زیربخش های آموزشی ، پژوهشی ، درمانی و پیشگیری پس از صدور مجوز تاسیس از سوی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی براساس زمین مناسبی که از سوی نیکوکاران بدین امر اختصاص یافته است؛ برای آغاز فعالیت های ساخت و ساز  نیازمند کمک و همیاری شهردای کرمان است.

فرهمندی نیا تصریح کرد: این مرکز تشخیصی چهارمین مرکز تشخیصی  « پت اسکن (pet scan) تکنیک تصویربرداری پزشکی هسته ای » در ایران است و به عنوان  بزرگترین مرکز جامع تشخیصی سرطان، می تواند منطقه جنوب شرق ایران را تحت پوشش قرار دهد.

رییس هیات مدیره «موسسه خیریه کمک» ادامه داد: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور با همکاری و هم فکری نیکوکاران و شهرداری کرمان گسترش این بیماری صعب العلاج  مهار شده یا کمتر شود.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات