برگزاری جلسه شورای حفاظت منابع آب استان خراسان جنوبی

بیستمین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان خراسان جنوبی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، در این جلسه ،"حسین امامی"مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با اشاره به اضافه برداشت از سفره های آب زیرزمینی ،خاطر نشان شد، با توجه به اینکه هم اکنون بالای 15 درصد از ظرفیت سفره ها افت مازاد داریم ، باید با استفاده از روشهای نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی ، از این ظرفیت در مدیریت منابع آب استفاده کنیم.

وی با تاکید بر همکاری بیشتر بین دستگاه های متولی ،اظهار داشت: با ملاک قراردادن پیزومترها در پایان سال آبی و برآورد تاثیر اقدامات انجام شده در بخش های آبخیز داری و مدیریت مصرف آب کشاورزی ، می توان تصمیمات بهتر و مؤثرتری برای شارژ کنتورهای هوشمند اتخاذ کرد.

در این جلسه، تعیین تکلیف نحوه شارژ آب مصرفی چاه های کشاورزی، تعیین تکلیف چاه قدمگاه نهبندان،طرح برقی کردن چاه های کشاورزی فاقد برق و برقی نمودن طرح های نوین آبیاری در قالب پمپاژ مجدد،کاهش دبی منابع آبی پروژه های بهره برداری نشده سامانه های نوین آبیاری و همچنین تغییر تخصیص آب رودخانه تجنود از گلخانه به باغبانی و زراعت از جمله دستور کارهای این جلسه بود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات