بخت آزادراه افسانهای باز شد
در سال ۹۳ پس از برگزاری جلسه مشترکی میان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان، راهکار برآمده از این همفکری به محضر رئیسجمهوری برای شروع عملیات اجرایی پروژه رسانده شد. لازم به ذکر است، منطقه یک آزادراه تهران-شمال در ۱۷ سال فعالیت پیمانکاران چینی ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما پس از بر روی کار آمدن دولت یازدهم و برنامهریزی وزارت راه و شهرسازی در راستای اقتصاد مقاومتی طی ۲. همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیسجمهوری نیز این پروژه عظیم را یکی از افتخارات مهندسی ایران برشمرد و اعلام کرد که آزادراه تهران- شمال یک راه معمولی نیست، بلکه وجود سازههای بزرگ آن را از پیچیدگیهای فنی زیادی برخوردار کرده است بهطور مثال ساخت بزرگترین تونل ایران به طول شش هزار و ۴۰۰ متر در منطقه ۲ قرار دارد و برای آمادهسازی تونلهای این آزادراه ۱۰ برابر بیش از حد متوسط عملیات لاینینگ انجام میشود. همچنین پروژه معماری راه، ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات