آمادگی راه آهن , اورژانس , راهداری , راه وشهرسازی , پلیس راه وراهور برای خدمات سفر

آمادگی راه آهن , اورژانس , راهداری , راه وشهرسازی , پلیس راه وراهور برای خدمات سفر

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران، ریاست ستاد خدمات حمل و نقل و هماهنگی خدمات سفر استان تهران با استاندار است و ذیل این ستاد 10 کمیته شکل گرفته است که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران رئیس کمیته حمل و نقل ستاد هماهنگی خدمات سفر این استان است.

رضا نگهبان رئیس این ستاد در ابتدای جلسه مذکور سه هدف توسعه گردشگری داخلی، ایجاد هماهنگی و انسجام برای رفاه حال مسافران و مدیریت یکپارچه و سیاستگذاری و برنامه ریزی سفر را سه هدف عمده این کمیته عنوان کرد.

در ادامه امیر حسین آزاد دوار  دبیر کمیته از ایجاد ده کمیته تخصصی با عناوین دیگر همچون (امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، برنامه ریزی، شهرداریها، نظارت و تنظیم بازار و ... )خبر داد و گفت: آماده سازی ترمینال های مسافر بری، بهره گیری از طرحهای نوروزی راهداری و اورژانسی و خدمات هلال احمر، هماهنگی و تسهیل سفر کالا و بار و مسافر، پیش بینی ناوگان جهت جایگزینی خودروهای خراب یا در راه مانده ، رسیدگی به وضعیت سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها، کنترل سطح کیفی و کمی نرخ خدمات، هماهنگی در خصوص تأمین روشنایی محورهای مواصلاتی، توسعه ایمنی ناوگان حمل و نقل، بهره گیری از خدمات سازمان هواشناسی در محور های زمینی، دریایی و هوایی، هماهنگی ویژه با شرکتهای بیمه ای، اجرای طرح نظر سنجی در قالب پیامک، راه اندازی اکیپ های تعمیرات سیار و گشت های راهداری از اهممسولیتهای کمیته خدمات حمل و نقل سفر است.

در این جلسه رضا نگهبان مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از وضعیت بارشهای مستمر و متوالی از نیمه اسفندماه الی نیمه فروردین ماه 1399 خبر داد و بر آماده باش دستگاهها تاکید کرد و گفت: امسال 240 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و راهسازی و 450 نفر راهدار سه هزارکیلومتر از راههای استان تهران را پوشش می دهند علاوه بر این 410 شرکت باربری و 110 شرکت مسافربری نیز در وضعیت فعالیت  مستمر و آنلاین هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بر کنترل شیفت های شبانه در پایانه های مسافربری استان تهران ،هماهنگی پلیس راه و راهور و کنترل بر عملکرد رانندگان از طریق سامانه سپهبند و گزارش گیری آنلاین از وضعیت فیزیکی رانندگان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران خبر داد.

نگهبان همچنین به نماینده حاضر در جلسه از طرف اداره کل راهداری استان تهران برای بهسازی کامل رویه راههای  این استان تاکید کرد و گفت: در 9 پایانه استان تهران همکاران حوزه راهداری به صورت شیفت های شبانه روزی  فعال خواهند بود اما باید نظارت اساسی  هم بر این مساله صورت بگیرد.

در ادامه اداره کل راه آهن استان تهران از احداث رمپ های جدید ورود و خروج معلولان ، استقرار شبانه روزی اورژانس در پایانه های راه آهن، اصلاح سیستم دربهای اضطراری و خروجی،ایجاد پارکینگ جهت معلولان، استقرار گیت های مکانیزه و مکانیزه شدن خرید بلیط و همچنین ضد عفونی کردن سطوح، سرویس های بهداشتی ، نمازخانه ها و ... روزانه به صورت مستمر خبر داد و گفت: 25 ایستگاه راه آهن تهران آماده خدمات سفر نوروزی هستند و کیت های کمک های اولیه و امکانات دارویی و اورژانس نیز  در ایستگاهها وداخل قطارها به روز شده است.

در ادامه پلیس راه از نیاز به جرثقیل و حل مشکلات نقاط حادثه خیز و ضرورت جلسات منظم هماهنگی سفر خبر داد و گفت: بسیار ضروری است تا دوربین های ثابت ثبت تخلفات به سرعت تعمیر شوند.

در ادامه دکتر نگهبان به ضرورت به کار گیری توان فرمانداریها و شهرداریها تاکید کرد و گفت: 17 پایگاه جاده ای هلال احمر و شماره ضروری 112 هلال احمر نیز پاسخگوی مردم هستند.

رئیس کمیته حمل و نقل خدمات سفر در پایان به رصد اطلاعیه های هواشناسی و آماده باش تمام دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی و همچنین پلیس راه ، پلیس راهور، فرمانداریها، شهرداریها و ستاد بحران تاکید کرد و گفت: نوروز امسال زمان غافل گیر شدن نیست.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات