ایجاد فضای رقابتی در فضای عمرانی شهر، ویژگی بارز  ...

ایجاد فضای رقابتی در فضای عمرانی شهر، ویژگی بارز ...

ایجاد فضای رقابتی در فضای عمرانی شهر، ویژگی بارز در دوره شورای پنجم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، ظهر امروز مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه چپگرد شهید ناصری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و شهردار، فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی، رئیس پلیس راهور استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌‎گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد در این مراسم با اشاره به روزهای آغازین فعالیت شورای پنجم، اظهارکرد: بدهی‌های شهرداری در آن زمان و همچنین پیشخور شدن درآمدها یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما بود؛ به نحوی که نگران تامین حقوق کارکنان را داشتیم ولی امروز جای افتخار دارد که شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد در حوزه‌های گوناگون هستیم.

وی با بیان اینکه بواسطه تکیه بر کار گروهی و تعامل، جهش و حرکت خوبی را در مدیریت شهری مشهد شاهد هستیم، گفت: از جمله این‌ها میتوان به تسویه تمامی بدهی‌های سررسید شده شهرداری اشاره کرد.

نوروزی در ادامه صحبت‌های خود به تشریح نکاتی درخصوص پروژه چپگرد شهید ناصری پرداخت و افزود: این پروژه نقش بسزایی در تسهیل تردد، کاهش ترافیک و مدت زمان‌ سفر شهروندان خواهد داشت و درصورتیکه با کمربند جنوبی نیز پیوند بخورد، تاثیر فزاینده‌ای بر ترافیک شهر و محورهایی چون بلوار وکیل‌آباد و آزادی می‌گذارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد، حاکم بودن فضای رقابتی و پرهیز از انعقاد قرارداد به شکل ترک تشریفات را یکی از ویژگی‌های فعالیت‌های عمرانی در این دوره دانست و گفت: شرایط به نحوی رقم خورده که حتی سازمان عمران شهرداری نیز برای اجرای پروژه در مناقصه شرکت می‌کند و قیمت پیشنهادی خود را می‌دهد.

نوروزی خاطرنشان کرد: این رویکرد در شورای پنجم سبب شد تا پیمانکاران و بخش خصوصی توانمندی که سالهای سال از چرخه فعالیت‌های عمرانی دور بود، مجدد پویا شود و حاکم شدن فضای رقابتی، افزایش کیفیت، سرعت و درعین حال کاهش قیمت را به ارمغان آورد.

وی افزود: تمامی اطلاعات مربوط به این مناقصات در سامانه فاش قرار گرفته تا تمامی شهروندان و مردم بتوانند به آنها دسترسی آزاد داشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل عوامل و دست‌اندرکاران ساخت این پروژه، اظهارکرد: پلیس راهور و نیروی انتظامی نیز در طول ساخت چپگرد، کمال همکاری و تعامل با مدیریت شهری را داشتند.

نوروزی در پایان گفت: امیدواریم در سایه تعامل، همکاری و پشتیبانی یکدیگر و وحدت و همدلی، خدمتگذاران خوبی برای شهروندان مشهدی و زائران امام‌رضا(ع) باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات