شورای شهر و شهرداری نیازمند احترام و درک متقابل و  ...

شورای شهر و شهرداری نیازمند احترام و درک متقابل و ...

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در آغاز هشتاد و ششمین جلسه علنی شورا:

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده در آغاز هشتاد و ششمین جلسه علنی شورا با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی سال 98، اظهارکرد: این ایام فرصت مناسبی برای ارزیابی کارنامه مدیریت شهری طی یک سال اخیر است؛ این عملکرد و تلاش گسترده برای عمران و توسعه شهر و پاسخگویی به نیازهای شهروندان در حوزه‌های مختلف باید از طریق رسانه‌های مختلف به سمع و نظر شهروندان برسد تا ایشان از سیاست‌گذاری‌ها و تاکیدات شورای شهر و اقدامات شهرداری مشهد آگاهی یابند.

موحدی‌زاده افزود: لایحه بودجه سال 1399 شهرداری مشهد این روزها در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر در حال رصد و بررسی است و لذا این ارزیابی‌ها باید در این مرحله مورد استفاده قرار گیرد؛ فرصت‌هایی که موفق به بهره‌گیری از آنها نشده‌ایم، باید احصاء و در سال آینده به آنها توجه شود.

وی با بیان اینکه یکی از این فرصت‌ها، توجه به جاذبه‌های زیارتی و گردشگری است، گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار حائز اهمیت بوده که شورای شهر مشهد سعی کرده با تصویب بسته‌های مشوق سرمایه‌گذاری حمایت و تسهیل لازم را انجام دهد.

موحدی‌زاده خاطرنشان کرد: در سال جاری اتفاقات و حوادث غیرمترقبه مختلفی همچون سیل و زلزله را شاهد بودیم و اخیرا نیز شاهد هجوم ویروس کرونا به کشور هستیم؛ در چنین شرایطی، عقل و منطق حکم می‌کند که برخی اختلافات را کنار بگذاریم و با همدلی و همفکری از این شرایط دشوار با موفقیت عبور کنیم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد افزود: در کنار این اتفاقات تلخ، فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها نیز مشکلات مضاعفی را برای مردم ما ایجاد کرده‌اند که امیدواریم با تدبیر مسئولین کشور در جهت کاهش این فشارها گام برداشت.

موحدی‌زاده با تاکید بر لزوم تقویت نقاط قوتی که طی سال گذشته داشته‌ایم، گفت: شاخص‌ترین نقطه قوت، انسجام درونی شورای شهر و شهرداری و ارتباط این دو بخش با یکدیگر است.

وی تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری نیاز به احترام و درک متقابل و مشترک هستند؛ اعضای شورای شهر، منتخبین مردم بوده و لذا از جایگاه و حرمت بالایی برخوردارند که این حرمت و جایگاه باید حفظ شود زیرا دلگرمی مردم را بهمراه دارد.

موحدی‌زاده در ادامه با بیان اینکه اعضای شورای شهر با بهره‌گیری از آیین‌نامه‌ها و قوانین می‌تواند در جهت نظارت به شهرداری گام بردارد و از ظرفیت‌های قانونی در این جهت استفاده کند، گفت: چنین اقداماتی نشان از پویایی شورای شهر دارد.

وی با اشاره به بودجه سال 99 شهرداری مشهد، گفت: نسبت بودجه عمرانی به بودجه بخش جاری برای سال آینده 70 به 30 است؛ این نسبت میتواند جهتگیری بودجه را نشان دهد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد همچنین تاکید کرد: در بودجه سال آینده، توجه به درآمدهای پایدار وتقویت کدهای درآمدی پیش‌بینی شده در قانون باید در دستورکار قرار گیرد و با این اقدام در جهت اتکا به درآمدهای پایدار گام برداشت.

موحدی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: شورای شهر مشهد سعی داشته بهای خدمات‌شهری را بیش از حد تورم و توان شهروندان گران نکند ولی به هرحال بخاطر افزایش هزینه‌های شهر ناچار به افزایش بهای پروانه و عوارض ساختمانی و دیگر دریافتی های شهرداری هستیم.

وی افزود: جهتگیری کلی شورای پنجم پرهیز از وارد شدن فشار بیش از حد منطقی و توان شهروندان است.

موحدی‌زاده خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در سال 99 باید بر برنامه عملیاتی تمرکز کند.

وی با بیان اینکه در برنامه سال 99 تلاش خواهیم کرد که شایسته‌سالاری را در نظام‌های مدیریتی و اجرای پروژه‌‎ها تقویت کنیم، گفت: سعی ما بر این است که ضابطه‌سالاری را جایگزین رابطه‌سالاری کنیم.

انتخابات دوم اسفندماه، محور پایانی صحبت‌های نایب رئیس شورای شهر مشهد در آغاز هشتاد و ششمین جلسه علنی شورا بود و در این خصوص گفت: متاسفانه شرایط در این انتخابات به نحوی پیش رفت که شاهد پایین‌ترین میزان مشارکت طی 41 سال اخیر را شاهد بودیم؛ اتفاقی که به هیچ وجه زیبنده نیست و آن را میتوان ناشی از بی‌تدبیری و آینده‌نگری نهادهای ذی‌ربط دانست.

موحدی‌زاده با بیان اینکه چنین میزان مشارکت در انتخاباتی بومی و محلی در انتخابات ریاست جمهوری میتواند جلوه بدتری داشته باشد، افزود: شرایط باید به نحوی پیش برود که مردم حضورشان پای صندوق‌های رای را تاثیرگذار در سرنوشت خود بدانند؛ یکی از راه‌های افزایش مشارکت مردمی، افزایش میزان تاثیرگذاری است.

وی تاکید کرد: امید جوانان به اصلاح ممکلت باید در درون تقویت شود تا احساس امیدواری کنند.

موحدی‌زاده افزود: میزان پایین مشارکت مردمی را نباید به گردن دیگران بیاندازیم و امروز مردم عملکرد هر بخش را به حساب کل نظام و سیستم می‌گذارند.

وی با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد برخاسته از انتخاباتی است که میزان مشارکت مردم در آن بیش از 70 درصد بود، گفت: امیدواریم تا روز آخر فعالیت خود بتوانیم به پیمان هایمان با مردم وفادار باشیم؛ البته ممکن است منتقدینی هم داشته باشیم ولی حق آنها محفوظ است و باید انتقاد سازنده داشته باشند.

موحدی‌زاده تاکید کرد: شورای شهر مشهد همچون گذشته به همکاری با نمایندگان این شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه خواهد داد و درخصوص کمک کردن به مشهد و شهروندان و زائران شهر امام‌رضا(ع) با هیچکس اختلاف ندارد؛ سلیقه‌های سیاسی را خارج از شورای شهر و شهرداری دنبال خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به افرادی که فرصت کاندیداتوری در انتخابات را نداشتند، گفت: این افراد باید به جامعه مدنی بازگردند و به خواست‌های مردم توجه داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات